חיפוש

יש לכם קופת גמל? כך תדעו אם היא משתלמת

החלטתם שאתם  מעוניינים לחסוך כסף ולהשקיע אותו בחברה אמינה. פניתם לחברה מוכרת בבקשה לפתיחת קופת גמל. אתם מפקידים מידי חודש כסף עבור הקופה אך אתם לא באמת יודעים אם קופת הגמל שלכם משתלמת לעומת הקופות האחרות. אם אתם רוצים לדעת את הדרך להשוואה בין קופות גמל כדי למצוא את הקופה המשתלמת ביותר עבורכם, הגעתם למידע הנכון. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

קופת גמל = השקעה בטוחה וחכמה

לפני שנתחיל, נסביר מהי קופת גמל. קופת גמל נפתחת לצורך השקעה וחסכון בדרך כלל. קופת גמל היא שם כוללני לקופות חיסכון שונות. תחת הגדרה זו תוכלו למצוא גם קופת גמל להשקעה, קופת קרן השתלמות וקופת גמל לפיצויים. כאן נדבר על קופת גמל להשקעה ונראה כיצד ניתן לבדוק אם היא משתלמת באמצעות מערכת השוואת קופות גמל להשקעה.

 

איך בוחרים קופת גמל להשקעה?

בבחירת קופת גמל להשקעה לא תסתפקו בהמלצה של חבר על הראל גמל. אתם תרצו להיות בטוחים שאתם משקיעים בחברה טובה המנהלת בצורה יעילה את נכסיה. בדיוק לכן הבאנו לכם את הנקודות שחשוב לשים לב אליהן בבחירת קופת גמל להשקעה.

 

גובה דמי הניהול

כל חברה גובה דמי ניהול על ניהול הכספים. תקרת דמי הניהול שחברות אלו יכולות לגבות מגיעה ל-4% מסך ההפקדות ו-1.05% מכספי הקופה שנצברו. בררו על קופה הגובה מחיר הוגן על ניהול הקופה. אין סיבה לשלם יקר ללא תועלת. למרות זאת, יש חברות הגובות דמי ניהול גבוהים יותר אך הן גם מובילות בתשואות גבוהות יחסית. ערכו שקלול של נתונים וזכרו שלא דמי הניהול הם המכריעים בסופו של דבר.

 

גובה הסיכון הנלווה

כשבוחרים קופת גמל להשקעה בוחנים גם את המסלולים בהם הכסף מושקע. קיימים מסלולים שונים כמו מסלול אג"ח, מסלול מניות ועוד. בדקו את גמישות המסלולים ואת התאמתם אליכם. לא כל אחד ירצה לשלב מסלולים מסוכנים בקופת הגמל שלו. כשאתם בוחרים קופת גמל אתם צריכים לשים לב לכל הנתונים המצביעים על גובה הסיכון. קחו בחשבון שככל שגובה הסיכון הוא גבוה יותר, גם גובה התשואה יהיה גבוה יותר.

 

גובה התשואות הצפויות

גובה התשואות משתנה מקופה לקופה. אתם מעוניינים להגיע לקופה בה גובה התשואה הוא גבוה יותר לטווח הארוך. ניתן להיעזר לצורך כך במדד שארפ. הרבה שואלים איך בודקים את הנתון הזה מהסיבה שאף אחד לא יודע מה צפוי לו מחר ולכן איך הוא ידע מה יהיה גובה התשואה הצפוי.

בשוק ההון ניתן להעריך מדדים וניתן לצפות בהערכה לא מדויקת את גובה התשואה הצפוי. סטיות מהערכה הראשונית יהיו מן הסתם, אך כן כדאי ללכת על בטוח ולבחור מראש קופה בה הצפי לתשואה משמעותית גדול יותר…

 

יעילות החברה

לכל חברת בית השקעות יעילות ודירוג אחר. בחרו חברה בעלת ניסיון ושם טוב. אתם לא מעוניינים להיות שפני הניסיון הראשונים של אף אחד. כדי להשוות בין קופות בצורה יעילה, היעזרו במערכת להשוואת קופות הנמצאת באתר "לירות". האתר מומלץ והוא יכול להקל מעליכם את תהליך הבחירה.

קופת גמל

אולי יעניין אותך גם

מדריך מקיף למחסני עץ
מדריך מקיף למחסני עץ

מחסני עץ היו מרכיב עיקרי בתעשיות שונות במשך מאות שנים, ומציעים שילוב של קסם כפרי, עמידות ופרקטיות. מבנים אלה, עשויים מעץ יציב ותוכננו לפתרונות אחסון

קראו עוד »
הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »