חיפוש

4 טיפים לעיצוב החצר

בבתים רבים, הגינה מהווה חלק בלתי נפרד מהבית – היא משמשת כמקום מנוחה, אזור אירוח או פינת ישיבה נחמדה. לכן חשוב להשקיע בגינה, ולהפוך אותה למושקעת ונעימה. עיצוב החצר יוסיף לה את הטאץ' האישי שלכם, ויגרום לה להיות חמימה וכיפית. ניתן לשדרג את הגינה במספר פעולות פשוטות, אשר יעשו את כל ההבדל.

 

תוסיפו פרגולות

פרגולות הן אביזר חובה בכל חצר – הן מצלילות את השטח, ומהוות פריט עיצובי אלגנטי. יש מגוון רחב של פרגולות, ולכן כל אחד יכול למצוא את סוג הפרגולה שמתאימה לחצר שלו. למשל ניתן למצוא פרגולות חשמליות, שמעניקות תחושה של יוקרה, ופרגולות עץ, שנותנות אווירה של חופשה ביוון.

 

תבנו דק

בניית דק בגינה היא החלטה עיצובית חכמה וטובה. ישנם עשרות סוגי דק, ולכל אחד מהם מאפיינים משלו. דק מעץ אורן הוא בעל מראה מחוספס, הנותן תחושה כפרית ונעימה. לעומת זאת, דק איפאה הוא בעל מראה חלק, המשרה תחושה של רוגע, ודק במבוק הוא דק קשיח במיוחד, שמחזיק מעמד לאורך זמן.

 

פזרו ערסלים

ערסל לגינה הוא תוספת מתוקה לכל גינה. הוא מספק מקום למנוחה קצרה, לשיחת טלפון או לשמיעת מוזיקה. לא משנה מה תבחרו לעשות, אם תעשו אותו כאשר אתם ישובים על הערסל – בטוח שתעשו אותו עם חיוך. ערסל לגינה הוא שדרוג משמעותי לחצר, וכל בני הבית ישמחו לנסות אותו. כאשר בוחרים ערסל לגינה מומלץ לשים לב לפרטים הבאים:

  • צל – יש להתקין את הערסל במקום מוצל, כדי שיהיה יותר נעים לשכב או לשבת עליו, בכל שעות היום.
  • בטיחות – חשוב למלא אחר הוראות הבטיחות בעת התקנת הערסל, ובעת השימוש בו. זאת על מנת למנוע נפילות מסוכנות מהערסל.
  • השקיעו בחוויית הישיבה – מומלץ להניח ליד הערסל שולחן קטן, כדי להניח כוס קפה או ספר. כך תוכלו להפוך את חוויית הישיבה למושלמת.

 

השקיעו בצמחייה

אחד הדברים שיכול לשדרג כל גינה הוא צמחייה. עצים, פרחים ועציצים יכולים להפוך את הגינה שלכם ליפה יותר, נעימה יותר וכמובן ירוקה יותר. ההחלטה אילו עצים לשתול תלויה במספר גורמים, כמו גודל הגינה, האקלים האזורי וכמובן טעם אישי. יש מספר סוגים של עצים שאפשר לשתול בגינה ביתית:

  • עצים ירוקי עד – כמו למשל אלון וברוש. מדובר בעצים שנשארים ירוקים כל השנה, ולכן הם יתנו מראה רענן ומטופח באופן קבוע.
  • עצי פרי – אם ברצונכם להנות גם מפירות טריים, מומלץ לבחור בעצי פרי, כמו למשל עץ תפוז או עץ לימון.
  • עצים ססגוניים – אם אתם אוהבים פריחות, מומלץ לבחור בעצים בעלי פריחה ססגונית ויפה, כמו צאלון וסיגלון.

 

לסיכום

אנשים רבים מחליפים את הרביצה הלילית בסלון בישיבה נינוחה באוויר הפתוח של הגינה. לכן מומלץ לעצב את הגינה, ולהפוך אותה לייחודית. ישנן דרכים רבות לעצב את החצר, כמו למשל בניית פרגולות או דק, שתילת עצים או אבזור בריהוט גן. פעולות קטנות יכולות להפוך את החצר שלכם לפינת חמד של ממש.

מכסחת דשא

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »