חיפוש

6 טיפים לישיבה נכונה שתשמור על הגב שלכם!

כמחצית מחיינו אנו מבלים בישיבה על כיסא, אך הבעיה היא שמעולם לא לימדו אותנו כיצד נכון לשבת. לכן, אין זה משנה אם אתם עובדים במפעל או משרד – ישיבה נכונה חשובה לשמירה על הגב, השכמות והצוואר ויכולה למנוע כאבים ודלקות מיותרות. אספנו עבורכם 6 טיפים לישיבה נכונה שתשמור על הגב שלכם.

 

  • כיצד יושבים נכון

ישיבה נכונה היא ישיבה עם גב זקוף. פעמים רבות נדמה לנו כי התנוחה הטבעית של הגוף היא עם נטייה קלה כלפי מטה, אבל חשוב מאוד לזכור כי ישיבה בצורה זקופה היא הרגל חשוב ביותר שיש להתחיל לסגל. אדם שיושב זקוף מול המחשב אולי ירגיש בהתחלה באי נוחות מסוימת, אך עם הזמן הוא ילמד ויתרגל לישיבה הזו ובהמשך יסבול הרבה פחות מכאבי גב, צוואר, כתפיים ושכמות.

 

  • תמיכה לזרועות

לא מומלץ לשבת במשך שעות כשהידיים תלויות באוויר בעת ביצוע העבודה. חשוב מאוד למקם את המקלדת על גבי מגירה נשלפת או אפילו על גבי הברכיים כך שהזרועות יוכלו להישען על מסעד הכיסא. באופן כזה לא יופעל לחץ מיותר על הכתפיים ועל הידיים והם יתעייפו הרבה פחות. ישנם כסאות מחשב רבים שנועדו לספק בדיוק את התמיכה הרצויה לזרועות, ולכן חשוב לבחור את הכיסא המתאים ביותר עבורכם.

 

  • גובה המסך

יש לשים לב כי המסך נמצא בגובה העיניים ולא נמוך מתשעים מעלות יחסית לעיניים. כשהמסך נמוך הצוואר נשאר כפוף כלפי מטה ומדובר בתנוחה שמזיקה מאוד לצוואר וליציבה כולה. בטח כשאנחנו עובדים בישיבה הזו במשך שעות ארוכות בכל יום.

 

  • הדום לרגליים

לא תמיד אנו חשים בכך אך גם הרגליים שלנו עלולות לסבול מן הישיבה הממושכת מול המחשב או מול שולחן העבודה והתוצאה עשויה להיות מאוד לא בריאה ונעימה. פתרון פשוט וקל הוא לבחור בהדום נוח לכף הרגל שיעניק תמיכה מספקת לכל הגוף. ההגבהה של הרגליים מועילה לזרימה טובה יותר של הדם, ובנוסף היא תורמת לשמירה על לחץ דם תקין. פתרון נוסף הוא ישיבה על כסאות בר. ישיבה על כיסא בר מחייבת אותנו לשבת כשהירכיים בשיפוע כלפי מטה, מה שתורם לזרימת דם טובה יותר.

 

  • הפסקות

קשה מאוד להתמיד במשך שעות רבות גם כשאנחנו יושבים באופן נכון ונוח. מסיבה זו חשוב מאוד לקום מידי פעם מן הכיסא ולעשות סיבוב קצר,כמו גם מתיחות לידיים ולרגליים. יש לערוך את ההפסקות היזומות בתדירות של אחת לשעה.

 

  • תרגילים מתאימים

ישנם תרגילי התעמלות רבים שמתאימים לצורך שחרור נכון של הצוואר, השכמות, הגב והזרועות. כל אחד מאיתנו צריך להקפיד על שגרת ספורט והתעמלות על מנת שלא לשחוק את הגוף והשרירים, אך אדם שיושב שעות ארוכות במשך היום זקוק לכך עוד יותר. רק כך נוכל להצליח בעבודתנו ללא כאבים כרוניים שעשויים להתפתח עם הזמן.

לסיכום, השילוב בין ישיבה נכונה לבחירת כיסא עבודה נכון וביצוע הפסקות יזומות מפעם לפעם לצורך תרגילים ומתיחות, עשוי לשחרר ולהיטיב מאוד עם הכאבים השונים מהם לא פעם אנו סובלים.

עמודי שידרה

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »