חיפוש

טיפים לחימום מים בברזים בבית בצורה מהירה ובטוחה

כולנו מכירים את ההרגשה של להיכנס למקלחת או לשטוף כלים ולגלות מים מקפיאים משום סיבה ברורה, לכן כדי להימנע מסיטואציות שכאלו או לפחות לדעת מה האופציות שעומדות

לרשותכם, בואו ותכירו קצת על הדרכים השונות שיש בכדי לחמם את המים בברזים של ביתכם, מי יודע, אולי הידע הזה יציל אתכם ביום קר.

 

דוד שמש ודוד חשמלי

הדרך המוכרת והנפוצה ביותר לתהליך חימום מים שיש כמעט בכל בית זה דוד שמש וחשמל, הוא כל כך נפוץ בגלל היעילות והחסכוניות היחסית שלו. בישראל גם בחורף יש שעות שמש רבות שמחממות את המים דרך קולטי השמש של הדוד וכמובן שההשלמה כאשר אין מספיק שמש שתחמם את המים נעשית על ידי חשמל שדואג לחימום המים בביתכם.

 

רק חימום חשמלי

יש גם דוד שהוא רק חשמלי, זאת אומרת שלא מותקנים קולטי שמש, וחימום המים נעשה אך ורק על ידי חשמל כאשר מדליקים את הדוד. בנוסף יש גם מחמם חשמלי נקודתי שניתן לקנות בחנויות ולהתקין בעצמכם, הוא צורך יותר חשמל מדוד רגיל אך במקרי חירום זה בהחלט יכול להוות פתרון מעולה לבעיה שאין מים חמים ודרך אחרת לחמם אותם.

 

חימום בגז

בשיטה הזו, שהיא פחות מוכרת או נפוצה, החימום נעשה על ידי גז, מערכת אשר מציתה מבער בכל פעם שפותחים את המים. כאשר סוגרים את הברז המערכת מפסיקה לפעול ולכן היא מחממת מים רק בכמות וזמן שצריכים. אם זה משהו שנשמע מתאים לכם, חברות הגז מציעות מגוון סוגים גדול של מערכות כאלו העובדות אך ורק על ידי חימום בגז.

 

תקלות מוכרות

בית פרטי

בבית פרטי חימום המים הוא רק לבית עצמו, ואם אין מים חמים או פושרים זו כנראה תקלה במרכיבי הדוד בצינורות וגוף החימום. הצינורות עלולים להפסיק את עבודתם כשיש בעיה בחיבור, בנוסף, יכולה להצטבר אבנית בגוף החימום שעלולה להוביל לשריפתו והפסקת עבודתו.

 

בניין משותף 

בבניינים משותפים התקלות אחרות, בדרך כלל הן יהיו בצינורות המשותפים, במערכת החשמל של הדוד או בקולטנים. אך אם יש מים פושרים זה לא בהכרח תקלה, במיוחד בימי חורף קרים.

 

יום שמש

במידה וזה יום שמשי אך עדיין אין לכם מים חמים ויש לכם דוד שמש, זו כנראה הצטברות אבק או אבנית שמכסים את הקולטנים. בבתים משותפים זו עלולה להיות פשוט אספקה נמוכה של מים חמים ויהיה המצב בו מסיימים לכם את המים החמים אנשים מדירה אחרת.

 

מערכת הפקחום

בבתים משותפים לרוב לא מדובר בתקלה, אך עדיין יש פתרון וזו המערכת פקחום שקיימת בדיוק עבור מקרים כאלו. מערכת חכמה שיודעת לזהות מתי המים בצינורות חמים ומתי המים במיכל חמים. ואז כשהיא מזהה שמיכל פרטי של דייר התחמם, היא מפעילה שסתום חשמלי ששומר על המים כדי שהדייר יוכל לנצל את המים החמים כמו שמגיע לו.

 

לא עוד מקלחות קרות

אז עכשיו שאתם מכירים את השיטות ובמקרה של בעיה תדעו מה לעשות, חימום מים בברזים בביתכם בצורה בטוחה, זו אינה בעיה כמו שאולי חשבתם. יחד עם כל המערכות המתקדמות והדברים הנוספים שבטח עוד ימציאו, צפויים לכם הרבה מים חמים בברזים.

כיור

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »