חיפוש

הרוצח השקט – הכל על הדברת טרמיטים

הטרמיטים, הם אולי המזיק השקט ביותר שיכול לפלוש אל ביתכם. למעשה, ברוב המקרים את הטרמיטים לא תגלו עד שהדבר כבר יהיה מאוחר מידי. אבל איך בעצם החרקים הקטנים האלה פועלים, ומה אנחנו יכולים לעשות כדי להדביר אותם אחת ולתמיד? הנה כמה דברים שלא ידעתם טרמיטים והדברתם.

 

מה הם טרמיטים

הידעתם? טרמיטים הם בעצם בני דודים של התיקנים. הטרמיטים, הם תת סדרה הנמצאת בסדרת התיקנאים שבתוכם גם, איך לא, התיקנים. התיקנים הם חרקים קטנים המזכירים נמלים קטנות וחיוורות. במרבית המקרים, הטרמיטים יהיו חסרי כנפיים ועיניים מה שיגרום להם להיראות כחרק משונה שאין לנו איך בדיוק לשים את האצבע על סוגו. הטרמיטים ניזונים מכרסום העץ ובכך הם מהווים סכנה לרהיטים ולמסמכים שלנו, שכן הטרמיטים אינן מסוכנים לבריאותנו בגלל שאינם נושאים מחלות אותם הם עלולים להעביר אלינו.

 

4 סימנים לגילוי טרמיטים

כפי שאמרנו, במיטב המקרים את הטרמיטים תגלו כשהמקרה כבר כמעט אבוד. כלומר, כאשר דלת העץ קרסה לחלוטין ולפתע ראיתם מחילות מלאות בחרקים הקטנים בין השברים, או כאשר הארון כבר התפורר לו על הרצפה והפעם זה לא באשמת היצרנית. אז איך בעצם מאתרים את הטרמיטים לפני שזה קורה? הנה 4 סימנים.

  1. כנפיים על הרצפה – במידה ויצא לכם להבחין בכנפיים שקופות בזמן ניקיון הבית, כנראה שיש טרמיטים באזור מסוים בביתכם.
  2. תעלות ברחבי הבית – צורת התנועה של הטרמיטים היא בעזרת תעלות ברחבי ביתכם. במידה וזיהיתם תעלות חול בביתכם כנראה שהגיעו טרמיטים אליכם.
  3. סיבי עץ – במידה וראינו ערמות קטנות של נסורת ברחבי הבית, יש להסיק כי מדובר בפירורי האוכל (הלא הוא עץ) של אותם הטרמיטים.
  4. רעשי כרסום – אם תשמרו על שקט מופתי, אולי תצליחו לשמוע את רעשי הכרסום החרישיים של הטרמיטים. נסו שלא להאיר או להרעיש לטרמיטים שכן זהו יהיה סימן בשבילם שתפסתם אותם.

 

הדברת טרמיטים

הדברת טרמיטים הינה סיפור לא פשוט גם למדבירים המקצועניים והמנוסים בשאר המזיקים. הדברת הטרמיטים הינה נישה מיוחדת, שכדי לבצע בצורה טובה צריך להיות מבין לא קטן במזיק הקטן. כאשר נדבר על הדברת הטרמיטים, חשוב שנבין שכיום בשנת 2022 ישנה שיטה חדשנית לטיפול במזיק ששונה בהרבה מהשיטה הקודמת. https://agr-non.co.il

 

הדברת טרמיטים השיטה הישנה

הבעיה בהדברת הטרמיטים, היא שהקנים שלהם נמצאים עמוק באדמה ועל כן אין למדביר גישה ישירה אל הקן עצמו כמו בקני הנמלים. בגלל הבעיות הללו, שיטת ההדברה של הטרמיטים עד היום הייתה בעזרת קידוח אל תוך האדמה ושחרור חומרי הדברה רעילים במיוחד אל תוך האדמה.

הבעיה העיקרית בשיטה הזו הייתה שהמדבירים היו צריכים להשתמש בחומרים חזקים ורבים מאוד על מנת להשמיד את המזיק בהצלחה. בעיה נוספת שגרמה למדבירים להשתמש בחומרי הדברה רבים, היא שבגלל הגישה המוגבלת לקנים של הטרמיטים, היה קשה למדביר לוודא כי הטרמיטים הושמדו בהצלחה.

 

הדברת טרמיטים 2022

כיום, פותחו שיטות שונות להדברת הטרמיטים שלא כוללות שימוש מופרז בחומרים רעילים או קידוח בתוך האדמה. אחת השיטות השכיחות ביותר, היא מערכת בשם "ג'נסיס" שהיא אחת החדשניות כיום בשוק ההדברה. את מכשיר ההדברה טומנים באדמה ובתחתיתו פיתיון טרמיטים רעיל במיוחד שמושך את הטרמיטים אליו ומדביר אותם בהצלחה גם מבלי להצטרך לבצע קידוחים מיותרים באדמה.

בעל חיים

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »