חיפוש

הנגשתם את הבית לנכה – בדקו את הזכויות שלכם במס הכנסה

מדינת ישראל מעניקה פטור ממס או הטבות בנושא מס, לנכים או אוכלוסיות שונות להם צרכים מיוחדים. אוכלוסיות אלה בעלות כישור עבודה נמוך יותר ועל כן זה מעשה ישר ומוסרי לסייע להם בתשלומים למס הכנסה. אז מי זכאי לקבל פטור? רק מי שהוא נכה או שמשהו מביתו נכה, או כל מי שמנגיש את ביתו לנכים ועושה מעשי חברתי ויפה?

 

אם הילד שלכם נכה – מה מגיע לכם ממס הכנסה?

אולי תתפלאו לשמוע, אבל גם מי שהילד שלו נכה לא תמיד מקבל פטור ממס הכנסה. הפרמטרים לפיהם ייקבע רמת הזכאות או הפטור הם – גיל הילד, רמת הנכות או המוגבלות שלו, הבעלות של ההורה על הילד ועוד. יש מקרים בהם ההורה מקבל הנחה עד שהילד מתבגר, אך יש מקרים שגם פטור. אנו מציעים לכם לברר את הנושא היטב יחד עם עורך דין כדי להבין מה בדיוק ההטבות שמתאימות לכם.

 

אם בן או בת הזוג שלכם/ן נכה

אם בת הזוג שלכם נכה או בן הזוג שלכם נכה, הוא יקבל פטור ממס הכנסה בעצמו, אבל לא זאת בלבד – אתם תהיו זכאים לכך גם במקרים מסוימים. אם בן הזוג שלכם לא עובד, בלאו הכי זה משפיע גם עליכם לכן גם לכם יינתן הנחה או פטור ממס הכנסה. כדאי לכם לברר את הפרטים האלה ולהתייחס לכסף שלכם ברצינות ובכבוד.

 

אם הנגשתם את הבית לנכה – אתם מקבלים פטור ממס הכנסה?

למעשה אם אף אחד מבני הבית שלכם נכה, אין סיבה שתקבלו פטור. ייתכן ועשיתם מעשה יפה או שאתם מארחים אדם נכה באופן קבוע והחלטתם שחשוב לכם שהוא ירגיש אצלכם בנוח, אבל זה לא מזכה אתכם בפטור. אם יש לכם עוסק מורשה אולי תוכלו לכתוב שההוצאות על הנגשת הבית הן חלק מהעסק ואז תקבלו על זה החזר מע"מ.

 

למה ביטוח לאומי עוזר לאוכלוסייה זו?

כפי שאמרנו לעיל, רק אוכלוסיות שמתקשות להרוויח את לחמן בכבוד, המדינה בוחרת להקל עליהם במיסים. יש בכך היגיון, כי אי אפר להקל על כל אדם שנמצא במצב כלכלי קשה. כמו כן, גם אנשים שקשורים לאוכלוסיות המוגבלות לא זכאים לקבל פטור, אלא אם מדובר בבן זוג וילד, וגם במקרים אלה זה לא תמיד מתאפשר. לכן, אנשים שהנגישו את יתם לנכים לא זכאים לפטור ממס הכנסה.

 

לסיכום

אם הנגשתם את ביתכם לנכים, אתם לא תהיו זכאים לפטור ממס הכנסה, אלא אם אחד מבני משפחתכם הוא נכה או עיוור. וגם במקרה זה רמת הפטור היא שונה ועל כן עליכם לברר את המקרה הספציפי שלכם. אנו מציעים לכם לבדוק היטב ולא להתעצל כדי להקל על עצמכם מבחינה כלכלית וליהנות מההטבה שהמדינה נותנת לכם.

כספים

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »