חיפוש

המדריך המלא לאיתור נזילות – שלב אחר שלב

נזילה היא חדירת מים מצינורות שעושים דרכם ממאגרי המים אל שלל סוגי המבנים בהם נעשה שימוש במים, בין אם מדובר בבית מגורים או בית עסק.

בשל העובדה שהמים הזורמים בצינורות מופעלים על ידי משאבות אשר מפעילות לחץ על המים, נזילה פירושה חלחול תמידי של מים מהצנרת החוצה.

מדובר במצב בלתי רצוי הדורש איתור וטיפול במקור הנזילה.

 

מתי יש לחשוד בקיומה של נזילה?

כאשר ניכר שינוי בלחץ המים, כאשר ללא כל סיבה תופח חשבון המים או כאשר מופיעה רטיבות או נקודת עובש בבית, ייתכן שהסיבה לכך היא נזילה בצנרת. הדרך לבדוק זאת, היא על ידי בדיקת סיבוב שעון המים במצב שבו כלל הברזים בבית סגורים. במידה שניתן להבחין בסיבוב השעון, פירוש הדבר כי אכן מדובר בנזילה בצנרת.

 

מהם המקומות הנפוצים להופעת נזילה?

נזילה תופיע לרוב בצינורות ישנים אשר נשחקו עם הזמן והפכו חלודים עד כדי התפוררות שדרכה מחלחלים מים אל מחוץ לצנרת. נזילה יכולה להופיע גם בנקודות חיבור שונות של צינורות. הדבר עשוי לקרות הן בשל בלאי בנקודת החיבור או בשל חיבור שמלכתחילה נעשה באופן לקוי.

אזורים נוספים בהם עשויות להופיע נזילות נמצאים במערכת הניקוז של הבית. המקרים הנפוצים הם נזילה בסיפון הכיור אשר צבר כמות גדולה של פסולת מוצקה והחל לדלוף, נזילה מאסלה שהחיבור בינה לבין צינור הניקוז נשחק או נזילה כתוצאה מחדירת שורשים אל מערכת הניקוז עד כדי יצירת סדק או חור.

 

איתור נזילות בצורה מתקדמת

הפעולה של איתור נזילה היא פעולה שצריכה להיות מבוצעת על ידי איש מקצוע. איתור נזילות משה שליו, הוא גורם מקצועי אשר מספק איתור של נזילה בצורה מתקדמת. אם בעבר היה נהוג לאתר נזילה בהליך של ניסוי וטעיה על ידי פירוק של ריצוף, קירות או קרמיקה, כיום קיימים פתרונות מתקדמים וממוקדים.

דרך מתקדמת שהפכה נפוצה בשנים האחרונות היא איתור נזילה באמצעות מצלמה תרמית. המצלמה יודעת להבחין באזורים רטובים בקיר, מבלי לפרק אותו את הריצוף שמכסה את הצינור. דרך נוספת שגם היא מאפשרת לאתר נזילה בצורה מהירה היא שימוש במצלמת סיב אופטי, אשר משייטת בתוככי הצינור עד לאיתור הנזילה.

 

טיפול נכון לאחר איתור הנזילה

לעיתים לא יהיה מנוס מביצוע פירוק של טיח או ריצוף, באזור שבו אותרה הנזילה. זאת מאחר לא ניתן יהיה להחליף את חלק הצינור הפגום ללא קבלת גישה מלאה אליו. החלפה נכונה של חלק הצנרת הפגום יהיה באמצעות צינור בעל יכולת עמידות, תוך חיבורו לחלקי הצינור התקינים בצורה הרמטית.

 

לאתר את הנזילה ולהשאיר את הבית שלם

בסופו של יום, עלות טיפול בנזילה היא פועל יוצא של היכולת לאתר אותה באופן מדויק. כאשר מבוצע איתור נכון על ידי בעל מקצוע, הטיפול יהיה מיטבי ולא יגרור הוצאות לוואי של שיקום חלקים נרחבים במבנה או החלפה בלתי רצויה של חלקי צנרת נרחבים. המפתח לכך הוא אמצעי איתור מתקדמים, לצד ניסיון ומיומנות.

 

צינור מים

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »