חיפוש

הכל על לוכד המכרסמים

המכרסמים הידועים לשמצה שעלולים להיכנס לכל אחד ואחת מאתנו לבית בכל שלב נתון, הם עכברים וחולדות. עכברים בעיקר הם מכרסמים מאוד פחדנים שבדרך כלל נוכל לתפוס אותם "על חם" בשעות הלילה כאשר הבית שקט וחשוך. העכברים נוטים להתחבא במקומות עם מזון, כן, גם בארון המזווה. החולדות לעומתם עולות לעיתים גם דרך צינורות הניקוז בבית ועלולות להופיע באסלות השירותים, הן בניגוד לעכברים פחות פחדניות ויכולות לתקוף.

 

יש מי שדואג לכם, גם בשעות הלילה המאוחרות כאשר ה"פולשים" מחליטים לצאת מחוריהם

כאשר יש מקרים של התקפות ג'וקים או התקפות של מזיקים אחרים, בבנייני מגורים או בבית, מזמינים מדביר כזה או אחר אשר דואג לרסס חומר כלשהו כך שלמעשה בפעם אחת, הבעיה נפתרת.

אך לגבי המכרסמים העניין שונה לחלוטין משום שצריך איש המקצוע לכך, לוכד עכברים חייב להיות הוא איש מתאים לתפקיד. צריך להבין שלכידת עכבר בבית היא לא "זבנג וגמרנו" אלא זו מלאכת חיפוש רצינית שבה הלוכד מנסה לאתר בכל רחבי הבית כניסות ויציאות אפשריות בצדי הקירות, שעלולים להיות המוביל להגעת העכברים לתוך הבית.

לעיתים, ועם הרבה מזל, הלוכד ימצא את העכבר, אך אין זה אומר שאין עוד, אך סביר להניח שהוא קודם יזהה האם מדובר על עכבר או על חולדה, על פי סימני זיהוי שונים כמו גללי צואה, ואז יחליט על אילו מלכודות להציב במקומות אסטרטגיים ומהרגע הזה תוכלו להיות בקשר אתו האם העכבר או החולדה נלכדה.

 

איך נעשה החיפוש אחר העכבר או החולדה?

מרגע צלצול הטלפון של לקוחות בהתקפת היסטריה שהם ראו חולדה בביתם, ועד להגעת לוכד חולדות לביתם, הלוכד ישאל שאלות מכוונות כדי שלה יעזרו לו להבין אחרי מי הוא רודף. הלוכד יבקש לתאר אילו צלילים ורעשים הם שמעו, האם ישנם אריזות מזון מנוקבות בארונות המזווה, האם ישנם גרגירים שחורים וקטנים שהם למעשה גללי צואה של מכרסמים, ואם כן אז איזו צורה?, איזה צבע ועוד שאלות מכוונות.

כשהוא מגיע לבית ולאחר כל השאלות המכוונות הוא מתחיל לסרוק את הבית עם פנס גדול בעל אלומת אור מאוד מאוד חזקה. בדרך כלל הוא יותר ייצמד לקירות הבית ויחפש סדקים שעלולים להוות מחילות למכרסמים. בנוסף, יש חשיבות רבה לאופי הבית שאליו הלוכד נכנס, האם מדובר בבית דירות בבניין גבוה?

בבניין נמוך? בבניין ליד אתרי בניה?, בבית פרטי? כל אלו יכולים להיות מרכיב חשוב שצריך לתת עליו את הדעת, משום שזה ברור שאם מדובר על בית פרטי, הסבירות לחזרת מכרסמים גדולה יותר מאשר בבניין גבוה בדירה בקומה 12.

 

לסיכום

עבודת לוכד עכברים דורשת הרבה מאוד קור רוח והבנת רזי המקצוע כי רק על ידי בניית אסטרטגיה נכונה יהיה ניתן לתפוס את הפולש שאנחנו מחפשים.

מלכודת

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »