חיפוש

מה ההבדל בין טרמודול לבין חימום תת רצפתי

הנה החורף הגיע ואיתו הימים הגשומים והקרים (כן, כן, גם בישראל יש ימים קרים, ואפילו מאוד).

כולנו מכירים את הרגשת המחנק ואי הנעימות שנובעת מהדלקת המזגן על חימום.

אומנם הבית הופך לחמים ונעים, אך המזגן הופך את האוויר ליבש וכמו שימי הקורונה לימדו אותנו, המזגן גם מפיץ חיידקים ווירוסים.

למזלנו, קיימים מספר פתרונות המצליחים להתגבר על החסרונות של המזגן. בתוך אלו ניתן לציין את החימום התת רצפתי וכן גם טרמודול. אז מה ההבדלים ביניהם ובמה כדי להשקיע?

 

דרך החימום

חימום תת רצפתי וטרמודול מתבססים בטכנולוגיה שלהם על החוק הפיזיקלי שאומר שאוויר חם קל יותר מאוויר קר ולכן הוא יעלה כלפי מעלה. לכן, חימום של רצפת החלל או החלק התחתון שלו מאפשרת לחמם את כל החלל בקלות וביעילות.

שתי שיטות החמים הללו נבדלות באופן החימום. בחימום תת רצפתי, סלילי החימום ממוקמים מתחת לרצפות. בשיטת הטרמודול סלילי החימום נמצאים בפנלים של הקיר.

 

יעילות

היעילות של החימום נמדדת בשני פרמטרים, הראשון הינו הזמן הנדרש לחימום והשני הינו התצרוכת האנרגטית נדרשת לביצוע החימום.

בתחום היעילות ניתן לומר שטרמודול הינו הפתרון היעיל ביותר. הסיבות לכך נובעות כולן משיטת החימום בה נעשה שימוש.

חימום הפנלים של הקירות גורם לחימום של הקירות עצמם ומעבר יעיל של החום אל חלל החדר. כולנו מכירים את התופעה, גם כשהמזגן דולק, הקירות לרוב נשארים קרים ולכן החדר כולו מרגיש קר. חימום של הקירות מאפשר להוריד את הטמפרטורה אליה נרצה להגיע, כי כבר בטמפרטורות נמוכות הבית מרגיש חם ונעים.

 

תחזוקה

אחת הבעיות העיקריות של חימום תת רצפתי הינה העובדה שהוא נמצא מתחת לריצוף. המשמעות של המיקום של המנגנון הינה העובדה שבעת תקלה יש להרים חלק מהרצפות. מדובר בעבודה קשה וארוכה שעשויה לעלות הרבה ולהיות מטרד לכל באי הבית. חשוב לציין, שהתפתחות הטכנולוגיה בתחום, הורידה משמעותית את הצורך בהחזקה שוטפת של החימום וכן הורידה את כמות התקלות. אך, במקרה ותקלה תתרחש יהיה מדובר בבלגן והוצאה כספית.

לעומת זאת, מערכת הטרמודול מתוקנת באופן חיצוני לכל התשתיות של הדירה. דבר זה מאפשר לפתור כל תקלה בצורה פשוטה וקלה, בהזמנה של חשמלאי.

 

הפן העיצובי

שיקול נוסף מגיע דווקא מהפן העיצובי של הבית. בכדי להתקין את מערכת הטרמודול יש צורך לבחור בריצוף המתאים לכך. למשל אם מדובר בריצוף מסוג פרקט, יהיה עליכם להתקין פרקט עד עובי מסוים. הסיבה לכך נובעת מהצורך לאפשר לחום לעבור דרך הריצוף ולחמם את שאר החלל. ריצוף עבה מדי יגרום לבזבוז רב יותר של אנרגיה על חימום המרצפה עצמה.

 

עלויות התקנה

חשוב לזכור, כשבוחרים להתקין חימום תת רצפתי, יהיה עליכם להרים (ובדרך כלל גם להחליף) את כל הריצוף בבית. מדובר בהוצאות רבות ובדרך כלל שווה לבצע התקנה מהסוג בעת קניית דירה חדשה מקבלן (ובאישורו) או בזמן שיפוץ מסיבי. לעומת זאת את הטרמודול ניתן להתקין בכל עת, דבר המוזיל את עלויות ההתקנה.

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
3 שלבים לתהליך של בדק בית

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר התושבים שפונים אל חברות בדק בית, במטרה להסתייע בשירותיהם המקצועיים. הדבר נודע לנו לאחר ששוחחנו עם חברים, מכרים

קראו עוד »