חיפוש

הגיע הזמן להתחדש – 7 טיפים לבחירת קבלני שיפוצים

כולנו עוברים בחיים שיפוצים, אחרי כמה שנים בדירה, תמיד יש רצון לשנות חלק מהדברים או סתם לשדרג את הדירה או הבית בו אנחנו חיים. קבלני שיפוצים יש בשפע, והשאלה הגדולה היא איך יודעים לבחור את הקבלן שייתן את התמורה הטובה ביותר לכסף, וידע להתאים את עצמו בדיוק לרצון שלנו. 5 טיפים לבחירות קבלן שיפוצים.

 

מה עושה קבלן השיפוצים?

קבלן שיפוצים לעיתים יעבוד רק על אזור ספציפי של הבית, או יפתור בעיה מסוימת, ולעיתים יערוך שיפוץ כללי, כולל חידוש אזורים קיימים, והוספת דברים חדשים. כמובן שההחלטה לגבי היקף, וסוג עבודתו, נתונה לבעל הדירה. אחד הדברים החשובים, עוד לפני איתור קבלן שיפוצים מתאים, הוא להגדיר בדיוק איזה אזורים רוצים לשפץ, ומה רוצים שהשיפוץ בדיוק יכלול. דיוק ומיקוד בהחלטה זו, יחסוך כאב ראש בעתיד, ויסייע מאוד גם בשלב הבחירה שלו. וכך תבחרו את הקבלן המתאים:

  • בעל תעודת מקצוע – ודאו שהקבלן שאתם בוחרים רשום ברשם הקבלנים, שם רשומים כל בעלי התעודות. בדרך כלל קבלן שיפוצים שרשום שם יהיה בעל ניסיון בתחום, אחרי שעבד כקבלן כמה שנים.
  • ביטוח – ודאו היטב עם הקבלן אותו אתם שוכרים שיש לו ביטוח מפני תאונות, או כל מיני אירועים שעלולים להתרחש באתר העבודה. אתם ממש לא רוצים שפועל שלו יפגע בעת העבודה ויתבע דווקא אתכם.
  • תיאום וחוזה מסודר – תמיד תתאמו הכל מראש, וערכו הכל בחוזה מסודר, מפורט כמה שיותר. במיוחד חשוב לכתוב בחוזה את תנאי התשלום, כמובן לפי שלבי ההתקדמות של השיפוץ. שימו לב שתהיינה בחוזה סנקציות לגבי אי עמידה בזמנים של קבלן שיפוצים אותו שכרתם, כמובן הזמנים שקבעתם מראש.
  • יעילות – לפני שאתם בוחרים, ודאו עם הקבלן שהוא גם אחראי ויודע לספק לכם את אנשי המקצוע שקשורים לשיפוץ, אם זה אינסטלטור, קבלן חשמל, ואם זה קבלני צבע או טכנאי גז. אל תשאירו לעצמכם את כאב הראש שכולל תיאום עם כל בעלי המקצוע.
  • המלצות – אחד הדברים החשובים זה לבחור קבלן שיפוצים שקיבלתם עבורו המלצות. אם זה אחד ששיפץ אצל מישהו ממשפחתכם, ואם זה באתרים ייעודיים שקיימים בדיוק עבור זה.
  • השוואה בין קבלנים – קחו הצעות מחיר ממספר קבלנים, וכך תוכלו לערוך השוואה ביניהם ולקבל את המחיר הטוב ביותר.
  • כלי עבודה – בדקו עם הקבלן שיש לו את כל האביזרים הדרושים לשיפוץ, נכון, לפעמים הוא יצחק עליכם וזה ירגיש קצת טרחני, אבל אתם לא רוצים שפתאום הוא יגיד שאין לו מכונת שטיפה בלחץ והתפקיד שלכם היה לדאוג לזה.

לסיכום, שיפוץ בית הוא פרויקט לא פשוט, בעזרת קבלן שיפוצים טוב, תוכלו לעבור אותו בתור חוויה טובה ומסודרת, ולא בתור סיוט מתמשך. הכל שאלה של תכנון, תיאום ותקשורת טובה עם הקבלן.

שיפוץ,

אולי יעניין אותך גם