חיפוש

האם גם היום ניתן לקנות חלקה משפחתית כמו פעם

עבור כל אדם פטירה של אדם הקרוב אליו הוא רגע מורכב ולא פשוט וישנן החלטות שצריכות להתקבל בהקשר לקבורת האדם שצריכות להיענות תוך זמן קצר. לא רבים מודעים לעלויות הקבורה ולאפשרויות הקיימות בנוגע לקבורה, וחשוב לדעת כי המדינה קבעה מחירון עבור חלקות קבר בבתי עלמין שעשויים להקל על ההוצאה הגדולה. במאמר זה נענה על שאלות חשובות בנושא הקבורה, אילו סוגי קבורה יש היום, מה טווח העלויות והאם ניתן לקנות חלקות משפחתיות כפי שהיה בעבר?

 

במדינת ישראל ישנם כמה סוגי קבורה:

קבורת שדה: בסוג קבורה זה חופרים בעומק הקרקע באופן ניצב עם מרחק קבוע בין קבר לקבר, זהו סוג הקבורה השכיח בשנים האחרונות, היתרון בסוג קבורה זה הוא לאפשר חלקת קבר עבור כל נפטר.

קבורה זוגית- משפחתית: סוג קבורה זה נקרא גם קבורת מכפלה כאשר אופי קבורה זה מותאם לבני זוג הרוצים להיקבר יחד בחלקת קבר אחת. הקברים הם אחד מעל לשני וביניהם אדמה ואבני גולל מפרידים כאשר חופרים את הקבר הראשון עמוק יותר וכך הקבר העליון נשמר לבן הזוג לעת פטירתו. את המצבה של הנפטר הראשון מפרקים ומחליפים במצבה זוגית עבור שני בני הזוג עם כיתוב נפרד. סוג קבורה זה חוסך בעלויות של קניית חלקת קבר צמודה.

קבורת סנהדרין: סוג קבורה זה נקרא על שם המערה שהתגלתה בירושלים ובה נמצאו 71 קברים האחד מעל השני. כיום הקבורה מתבצעת כך שכורים כוורת כוכים הנחצבת בקיר של עד 3 קברים, תחת לכל קבר ישנו מדף עבור נרות זיכרון ופרחים. לאחר טקס הקבורה מוסיפים מצבת זיכרון הסוגרת את פתח הכוך עם שם הנפטר. אופן קבורה זה מוזיל את עלות המצבה וחלקת הקבר ויכולה להקל על הקושי בו רואים את הנפטר מכוסה עפר בתהליך הקבורה.

קבורת רמה: הקבורה נעשית במבנה בעל מפלסים רבים כאשר בכל מפלס/ קומה יש אפשרות לטמון את הנפטר בקבורת שדה או בקבורה זוגית, משפחתית. משטח הקבורה הוא אופקי ומונח על רצפת בטון המכוסה כמות עפר גדולה וכל קומה נתמכת על ידי עמודים.

קבורת על: בסגנון קבורה זה טומנים את הנפטר מעל לקבר קיים של בן משפחה, כך בני זוג או קרובי משפחה יכולים להיקבר יחד במידה ולא רכשו קבורה זוגית או במידה ואין חלקה פנויה בסמוך לקבר. כמו בקבורה זוגית גם פה תפורק המצבה הראשונה ותוחלף במצבה זוגית חדשה.

 

 לסיכום:

לצערנו כל אחד מאיתנו יאלץ להתמודד עם הסיטואציה המורכבת שבה צריך לבחור סוג קבורה עבור יקירנו, לכן רצוי לפנות לחברת מצבות מוכרת. ישנה חברה שמתעסקת בתהליכי בניית מצבות בראשון לציון עם וותק מעל ל-65 שנה המייצרת גם מצבות קיר, מצבות משפחתיות וזוגיות כולל בנייה והרכבה עם הובלה ואחריות ל-20 שנה.

חלקות

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »