חיפוש

האלמנטים שיהפכו את הגינה שלכם ל-WOW

הגינה היא חלק בלתי נפרד מהבית והיום יותר מתמיד ברור שהיא יכולה להיות פינת המחמד שכיף לצאת אליה ולבלות בה. תכנון נכון של הגינה הוא המפתח ליצירת זמן איכות בלתי נשכח כאשר הביצוע הוא תוצאה של הבנת הצרכים, האתגרים וההזדמנויות שיש בגינה. העלאת השאלות הנכונות, תכנון מתאים למקום וטאץ׳ עיצובי יהפכו את הגינה הרגילה למרחב שנראה WOW.

לשם הכנת הכתבה ביקשנו להיפגש עם זאב דיאמנט, מעצב גינות ובעלים של חברת "שדות – הקמה ועיצוב גינות" על מנת לשמוע ממנו על האלמנטים והאפשרויות שיש היום להפוך את הגינה שלנו לבולטת וייחודית יותר.

בתכנון הגינה ישנם מספר דברים שכדאי להתייחס אליהם: צבע, צורה, קול, טקסטורה ותחזוקה. כל אלו יקבלו תשומת לב רבה והם צריכים להתאים לבני הבית ולסביבה האקלימית. ניסיון בתחום, היכרות עם שלל הצמחים, החומרים וחשיבה יצירתית יבואו לידי ביטוי לאורך כל הדרך.

 

האלמנטים שאתם חייבים לשלב בגינה שלכם

בכל מה שקשור לגינה איזון זה שם המשחק. בגינה שלכם יכולים להיות שלל צמחים: גבוהים, נמוכים, עצים ואפילו ערוגות ירק. המעבר בין החלקים השונים יכלול שבילי עץ או מדרכי צדפה, התאורה גם כן חייבת לקבל התייחסות כשזו יכולה לשמש כאמצעי ראייה או לשיפור האלמנטים השונים הקיימים בגינה. בנוסף לכל אלה כדאי להכניס פסלי גינה, אופניים ואלמנטים שיהפכו אותה לייחודית.

כאשר אתם חושבים על עיצוב הגינה, כדאי שתתחילו ברשימת הבקשות והחלומות כך שלאחר מכן תוכלו להתחיל להפוך אותם למציאות. יתכן שחלק מהרעיונות הראשוניים יישארו בצד אך ככל שתבינו יותר מה אתם רוצים ולאחר שתסתכלו על גינות ואלמנטים שיכולים להיכנס לזו שלכם כך עולה הסיכוי שתעצבו בדיוק את הגינה שמתאימה לדרישות האישיות שלכם.

 

שילובי צבעים, צורות וטקסטורות

הצבע המאפיין את הגינה הוא באופן טבעי הצבע הירוק אך יש לזכור כי הוא יכול להוביל אבל לא חייב להיות לבדו. הצמחים השונים יכולים להכניס שפע של צבעים בעונות שונות ובנוסף להם אלמנטים של עציצים ואדניות יכולים גם כן להכניס צבעים שיעשו לכם שמח. גם פסלי גינה יכולים להתאים מאד כשאלו יכולים גם כן להכניס צבע ועניין והם יכולים להיות בגובה האדמה או מונחים על משטחים גבוהים יותר.

לצד הצבע כדאי לחשוב על הצורות השונות שיהיו בגינה כשבאמצעות מדרכי צדפה או שבילי עץ אפשר ליצור צורות מעניינות מאד. בשבילים אפשר לשלב אלמנטים מעניינים מאד וטקסטורות שיעניקו איזון לגינה כאשר רצוי לחשוב גם על הליכה נוחה ואפשרות לעצור בגינה לצד צמחים מעניינים. הצבעים, הצורות והטקסטורות מכניסים עניין לגינה כשאלו באים לידי ביטוי במגוון רחב של אלמנטים שלפעמים נראים קטנים אך ההשפעה שלהם יכולה להיות גדולה.

 

פסלי גינה ותחזוקה נוחה

תכנון גינה דורש מחשבה על מה שקיים כאן ועכשיו, על מה שרוצים ליצור ועל התחזוקה שתידרש לאורך השנים. שילוב של פסלי גינה, שבילים שיכולים להחזיק מעמד לאורך שנים ואלמנטים קטנים וייחודיים שלא דורשים עבודה קבועה, יכולים לא רק להפוך את הגינה לחלומית אלא גם להקל על עבודת התחזוקה. במדינת ישראל מספר ימי הגשמים מועט ולכן יש לתכנן את הגינה כך שאפשר יהיה לטפל בה במינימום השקיה ומאמץ.

חשיבה לטווח ארוך היא זו שמובילה לתוצר מעולה כבר בטווח הקצר. יציאה מהקופסה, הבנת הפוטנציאל של השטח, הדרישות שלכם ושילוב אלמנטים שישדרגו את השטח, הם אלו שיאפשרו לכם לקבל את הטוב ביותר בתחזוקה נוחה וקלה.

 

אור וקול בגינה

שני אלמנטים חשובים מאד שיכולים להפריד בין כל גינה רגילה לגינה מענגת הם האור והקול. כדי ליהנות מהגינה לאורך כל ימות השנה ובכל שעה של היום כדאי מאד לחשוב על אלמנטים של תאורה. ככל שהגינה גדולה יותר כך יש צורך ביותר אלמנטים אך יש לשים לב שהאור לא נועד רק כדי לראות טוב יותר בחושך. אלמנטים אשר מאירים על פסלי הגינה, על עץ גבוה או אפילו על אופניים ישנים, יוצרים אווירה שונה לחלוטין בגינה.

גם הקול יכול להיות מרגש מאד כשמפלים קטנים נותנים אווירה נינוחה, נעימה והשלווה שהם מעניקים הם יוצאי דופן. שילוב בין אור עדין המופנה אל המפל או אור שמגיע מתוך אלמנט מים מגביר את האיכות והייחודיות של כל אחד מהם. אלו אלמנטים נוספים שכדאי להביא בחשבון כאשר מתכננים את הגינה ובמיוחד כשרוצים לנצל אותה לטווח הארוך.

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
3 שלבים לתהליך של בדק בית

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר התושבים שפונים אל חברות בדק בית, במטרה להסתייע בשירותיהם המקצועיים. הדבר נודע לנו לאחר ששוחחנו עם חברים, מכרים

קראו עוד »