חיפוש

דלתות פנים מעוצבות ואיכותיות – על איכות לא מתפשרים

דלתות פנים, הם עניין מרכזי בבניית בית חדש, או בשיפוץ של בית, כיוון שיש בבית בין 6-7 דלתות פנים. אי לכך, חשוב מאוד להבין את כל הכלול בנושא זה, הן מבחינת העיצוב, הן מבחינת השימוש שלהן, והן מבחינת המחיר, כדי לקבל דלתות פנים באיכות גבוהה, המתאימות לתפקידן ובמחיר טוב.

 

פרמטרים לבחירת דלתות פנים

לפני בחירת דלתות פנים של בית, חשוב להגדיר מספר פרמטרים, כיוון שהם יכולים להשפיע על אלמנטים שונים, בתכנון ובתקציב הבנייה:

  • קו העיצוב – תואם לכל הבית.
  • שימוש הדלת – הדלת צריכה להתאים לתפקידיה השונים בבית. לדוגמה: דלת פנים של מקלחת או שירותים, צריכה להיות עמידה ללחות ומים, ובעלת צוהר לחדירת אור. לעומתה, דלת חדר שינה צריכה להיות בעלת איכות אקוסטית גבוהה, כדי שתוכל לבודד את החדר כמה שיותר.
  • מחיר – כדאי לקבוע תקציב מראש, ולחפש דלתות שיתאימו לתקציב.
  • אמינות ואיכות – חשוב לרכוש את הדלתות מחברה אמינה, עם ניסיון וידע עשיר.

 

המבנה של דלתות הפנים

כדי להכיר את כל המושגים הקשורים לתחום של  דלתות הפנים, כדאי להכיר את הצורה בה בנויות רוב דלתות הפנים. לדלתות פנים שאינן עשויות עץ מלא או מתכת, יש מבנה החוזר על עצמו, המורכב ממסגרת, מילוי, כיסוי וציפוי.

 

ציפוי הדלת

ציפוי הדלת, הוא החומר שמעניק לדלתות הפנים, את המראה הסופי והרצוי שלהן. בשוק הישראלי, קיימים מספר סוגים של ציפויים:

  • דלתות למינטו – דלתות למינטו, מכוסות ב- MDF או ב- HDF, ועליהן שכבת למינציה.
  • דלתות פורמייקה – פורמייקה מורכבת משכבות של נייר קראפ, המודבקות על ידי דבקים חזקים, הפורמייקה מצפה את הדלת בצבעים שונים ובטקסטורות שונות על פי בחירה. שכבות הפורמייקה, גורמות לדלתות להיות עמידות בפני מים, ובפני פגיעות נוספות.
  • דלתות פולימר – בדרך כלל דלתות אלו יהיו עשויות לחלוטין מחומר פולימרי. דלת זו נצבעת בדרך כלל בצבע איפוקסי, ההופך אותה לאטומה למים. דלתות פולימריות יקרה ביחס לדלתות אחרות כיוון שהחומר ממנה היא עשויה יקר.
  • דלתות שלייפלאק – דלתות אלו עוברות צביעה בצבע אטום, אולם הן אינן עמידות לחלוטין בפני מים, ואף לא בפני פגיעות שונות. דלתות שלייפלאק נחשבות לאקסלוסיביות, ולכן המחיר שלהן גבוה, ובנוסף, יש גם אפשרות, על פי רצון הלקוח, לחרוץ בהן דוגמאות שונות.
  • דלתות פורניר – דלתות פורניר מכוסות בטפט דק המודבק על הדלת. הדלתות אינן עמידות לחלוטין בפני מים וכן בפני פגיעות שונות, ומחירן גבוה יחסית לדלתות אחרות.

 

לסכום

לפני בחירת דלתות פנים לבית, חשוב להגדיר מספר פרמטרים: קו העיצוב של דלתות הפנים, שימושי הדלת: מקלחת ושירותים או חדר שינה, תקציב ועמידה בו, ורכישתן מחברה אמינה ובעלת ניסיון. ציפוי הדלת, הוא החומר המעניק לדלתות הפנים, את המראה הסופי שלהן.

 

צרור מפתחות

אולי יעניין אותך גם

איך לבחור דלת פנים
איך לבחור דלת פנים?

אם לפני כמה עשרות שנים מישהו היה נתקל בשאלה הזו – סביר להניח שהוא היה צוחק לעצמו, פותח את אחת מדלתות הפנים בבית שלו ומסנן

קראו עוד »