חיפוש

3 דברים שכדאי לתחזק בבית באופן קבוע

יש ימים בישראל שממש אפשר לחוות בהם 4 עונות ביום אחד, ממש כמו בשיר המפורסם.

גלי חום בקיץ וסופות אבק בתוספת של ממטרים אקראיים וסופות קשות בדרום ובצפון בחורף הם ללא ספק תערובת מסוכנת לייצור תקלות.

ביתנו הוא מחסינו ולפעמים אפשר להזניח את פרטי הבסיס שמשפרים לנו את אורח החיים במהלך השנה.

בואו נמנע מתקלות טכניות, ונתרכז בדברים שצריך לתחזק בבית.

 

מזגן

נראה לנו כל כך אלמנטרי שבזמן הקיץ הבית ממוזג ב- 25 מעלות (חסכוני) כשבחוץ יש אווירה של תנור. בגלל הפעילות התכופה של המזגן, חלקיקים רבים נשאבים ליחידת הקירור ונאגרים במסננים שלו. לדוגמה, אזור חיפה והתעשיות הרבות בו יכולים להוות בעיה חמורה לתושבים, מעבר לזיהום. מזגנים יכולים להיהרס בקלות אם לא מנקים את המסננים שלהם ברמה המינימאלית לפחות פעם בחודש. אם יש טפטוף מהמזגן, כנראה צינור פליטת המים נסתם או לא מ חבור כראוי. אם מדובר במקרה חמור יותר כמו, מנוע תקול או קצר, הפתרון הטוב ביותר לכל תקלה היא פשוט לחפש בגוגל "טכנאי מזגנים בחיפה", או לחלופין – טכנאי מזגנים ב___(הכנס שם של עיר).

 

מרזבים

דיירי בניינים ובתים פרטיים, שימו לב. זה לא טריוויאלי בכלל שגג הבית או קומת הגג של הבניין לא קורסת על עצמה. לכל גג יש מערכת ניקוז נוזלים ומי גשמים שנשפכות דרך צינור שעובר את כל אורך הבניין ומתנקז לרחוב. בעלי בית פרטי – המרזבים יהיו ממוקמים בצדי הקירות של הבית ב- 3 נקודות שונות בדרך כלל. דיי בניין – מרזב מרכזי מקומת הגג או מספר מרזבים נוספים. איך מתחזקים? הכנה לחורף – וידוא סתימות במרזבים! כל מה שצריך זה דלי ולוודא שאין סתימות במרזב עצמו או לכלוך בסביבתו שעלול ליצור סתימות טרם עת. מומלץ לעשות זאת לקראת החורף, אחרי שנשרו העלים. במקרים קיצוניים, יהיה צורך באיש מקצוע שיוכל לוודא או לפתוח סתימות מרזבים באמצעות לחץ מים\אוויר.

 

4 קירות לבית

במקרים רבים נותנים לנזק להיעשות. קילוף פה, הוצאת מסמר שם, תקרה מתקלפת במקלחת – מי מאיתנו לא התעצל בתחזוקה הזו? אז שתדעו שאם יש לכם בעלי חיים, ילדים וחוש מינימאלי להיגיינה, אתם מסכנים אותם עם כל הפירורים על הרצפה שמגיעים מהקיר. קירות מתקלפים לא יפסיקו להתקלף עד שתתקנו אותם או עד שתטפלו בגורם המרכזי לבעיה, שבמקרים רבים יכול להיות רטיבות בקירות. ערנות לתקלות בבית יכולים להעיד על נזקים עתידיים בקנה מידה גדול יותר שאפשר להימנע מהן עם מתן תשומת לב וטיפול נכון. מתקלף הקיר? שפכטל עם קלצימו\רובה, שיוף עדין עם נייר זכוכית ונגיעה של צבע והקיר כמו חדש. לתקרה מתקלפת מומלץ חומר איטום חזק יותר וצבע קיר עם רכיבים דוחי עובש ולחות.

 

מיזוג

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »