חיפוש

במה כרוך שיקום מבנים?

שיקום מבנים הוא לא עניין של מה בכך, שכן לעיתים קרובות העיסוק באלו עלולים להיות ענייני חיים ומוות של ממש. מבנים מסוכנים יכולים להיחשב ככאלו במידה ויש בהם מפגעים כמו חיות למיניהם, וגם במקרה בו יש תשתיות חלשות מאוד של אותו המבנה. נוסף לאלו, יש פרמטרים נוספים המגדירים מבנה כאחד מסוכן. כך או כך, לא משנה מה הוא הגורם לסכנת המבנה – אותו מבנה זקוק לשיקום בהקדם האפשרי. שיקום מבנים הינו בדרך כלל למעשה שיקום המעטפת החיצונית של המבנה אשר ניזוק כתוצאה מבלאי, מהתיישנות, או מכל סביה אחרת. בכתבה הבאה נסביר במה כרוך שיקום מבנים ואיך עושים זאת בצורה הטובה ביותר.

 

מה דורש שיקום מבנים? השלב הראשון

ראשית כל, נדגיש כי שיקום מבנים צריך להיעשות על ידי אנשי מקצוע המוסמכים לכך, כגון מהנדסי בניין, וכאלו המומחים בתחומם. זאת משום ששיקום מבנים הינו עניין הדורש ידע רב לצד ניסיון רחב ואיכותי, אשר בראש ובראשונה מצריך זיהוי נכון של גורם הבעיה, על מנת לטפל בה על הצד הטוב ביותר. לאחר מכן, נדרשת בחירה מוקפדת של חומרים וציוד לפתרון הבעיה הנוכחית ולשיקום המבנה. כמו כן, נציין כי כל שיקום מבנים מצריך שני מרכיבים עיקריים שהם ברזל ובטון.

 

שיקום מבנים עם מפגע בטיחותי

חשוב לדעת כי במקרה בו אותו מבנה מסוכן הדרוש שיקום, הינו בעל מפגע בטיחותי המהווה סכנה ממשית לציבור, ישנם גורמים נוספים הכרוכים בעניין. במקרה כזה, יתקבל צו מהרשות המקומית המחייב את בעל המבנה להביא את אותו מבנה לשיקום מידי, הנעשה על ידי קבלן שיקום מבנים, ובליווי של מהנדס בניין. כל אלו צריכים לקרות תוך זמן קצר ובהקדם האפשרי, על ידי לפעול להסיר את המפגעים כמה שיותר מהר. נציין כי מבנה מסוכן יוגדר ככזה עד שכלל המפגעים אשר צוינו באותו צו יוסרו לחלוטין, ורק לאחר שיקום אותו המבנה, הבניין יוסר מרשימת המבנים המסוכנים של הרשות המקומית.

 

תהליך שיקום המבנים מצריך זיהוי נכון של הבעיה

על מנת לשקם את המבנה בצורה הטובה ביותר, יש צורך לזהות באופן נכון וממוקד את מקור הבעיה. ישנן מפגעים מרכזיים המאפיינים צורך בתהליך שיקום מבנים. פרמטרים אלו הם גיל המבנה, איכות ביצוע העבודה שנעשתה בעבר על הבניין, חומרי הגלם ששימשו לבניית אותו בניין, סוג הציפוי על המעטפת החיצונית של המבנה, ועוד. הקפידו לבחור נכונה את בעל המקצוע שלכם, אשר יידע לזהות נכון את הבעיה וכך לבצע את השיקום על הצד הטוב ביותר.

 

שיקום מבנים כרוך בבחירת קבלני שיקום

כמו בכל תהליך הדורש בחירת איש מקצוע, גם כאן – לבחירת בעל המקצוע שיבצע עבורכם את שיקום המבנים יש השפעה גדולה ביותר, על הצלחת התהליך. הקפידו לבחור קבלני שיקום מוסמכים, בעלי וותק וניסיון, אשר ידוע לכם כי הם ביצעו בעבר עבודות איכותיות בתחום. שיקום מבנים הינו עניין שכרוך לעיתים בענייני חיים ומוות של ממש, ועל כן לא כדאי להתפשר בנושא זה. ערכו סקר שוק מקיף, בקשו המלצות ממכרים ששכרו בעלי מקצוע כאלו, ובחרו בבעל המקצוע שמתאים ביותר לצרכים האישיים וכן ליכולת הכלכלית שלכם. תוכלו למצוא בעלי מקצוע איכותיים בשיקום מבנים החברה למבנים מסוכנים, שידאגו לשקם את המבנה שלכם ולשמור עליכם בטוחים.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, תהליך שיקום מבנים אינו עניין של מה בכך, והוא כרוך במספר גורמים מרכזיים. התייחסו אל עניין זה בכובד ראש, והקפידו לבצע את התהליך על הצד הטוב ביותר, על מנת לשמור על בטיחותכם ועל בטיחות הסובבים אתכם.

מנוף

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »