חיפוש

בוחרים מנורות קיר לבית – גופי תאורה מעוצבים או פונקציונליים?

כשמדובר על עיצוב ואבזור הבית ישנן שתי גישות עיקריות, הראשונה מדברת על פרקטיות, הכל צריך להיות פרקטי כלל הניתן. אין צורך בחפצי נוי מיותרים, לכל רכיב צריכה להיות מטרה ושימוש. הגישה השנייה היא הגישה הדקורטיבית יותר, עיצוב החלל עם תמונות וחפצי נוף רבים, בעצם הפיכת החלל כולו למעין פסיפס של צבעים וצורות. לתאורה כולה ולגופי התאורה עצמם יש תפקיד משמעותי בהן בעיצוב החלל והן ביצירת ההרמוניה בין כלל החלקים המרכיבים את החלל.

חדר

מנורות קיר – תאורה מתאימה לכל חלל שתבחרו

כשמדברים על עיצוב חלל באופן אופטימלי צריך לדעת לבחור את התאורה המתאימה לחלל המדובר. אם מדובר בסלון, נרצה תאורה חזקה ומפושטת על כל החלל עם זאת, אם מדובר בחדר הורים, דווקא נרצה אווירה רומנטית יותר. בדיוק בשביל הגמישות הזו ישנן מנורות קיר. מנורות הקיר מפיצות אור ממוקד יותר, מה שמאפשר מצד אחד אווירה רומנטית ורגועה, הטובה לחדר השינה ומנגד השלמה של תאורה באזורים אפלים בחלל גדול כמו הסלון.

גימיק שיווקי או מוצר חובה בכל בית?

כמו בכל תחום עיצובי אחר, מגוון האפשרויות למנורות קיר הוא עצום והמגוון הרחב הזה נע על ספקטרום שבין מנורות סולידיות מאוד לעיצובים מיוחדים, כך שכל אחד יכול למצוא את המנורה המתאימה לחלל שלו.

בשוק קיום קיימים גופי תאורה קלאסיים שיכולים להתאים לחדרים סולידיים ובמקרים בהם לא תרצו שמנורת הקיר תבלוט יתר על המידה. בנוסף ישנן מנורות קיר בסגנון כפריי אשר יכולות לשדרג את המראה של כל בית כפרי וחמים הן באמצעות האור שמופץ מהמנורה והן בזכות העיצוב שלה.

ואם נדבר על הפרקטיות של מנורות מהסוג, נראה שהיתרון העיקרי שלהן מגיע בדיוק מהשם שלהן, מנורות הקיר ניתנות לתלייה בכל מקום המכיל נקודת חשמל והמשמעות של זה היא שאין צורך במעמד עליו תניחו אותו כמו מנורות שולחן למשל. בזכות זה גם אם קיים שולחן או שידה המנורות לא תופסות שזהו יתרון גדול בעיקר לבלגניסטים ביננו.

כמו כן, כל בעלי הכלבים והחתולים וגם הורים לילדים קטנים מכירים את הסכנות במנורות עומדות הנמצאות בכל עת בהישג ידם של הילדים או בעלי החיים שיכולים בכל רגע להפיל את המנורה (או ללעוס את הקבל שלה).

אם נסתכל על התמונה הרחבה נראה שמנורות קיר משלבות בתוכן גם את ההיבט של גוף תאורה מעוצב אשר יכול להתאים כמו כפפה ליד לכל חדר ולשדרג את העיצוב שלו בכמה רמות. מנגד מדובר בכלי פרקטי ופונקציונלי נוח ונגיש. הן מספקות את תוספת התאורה הנחוצה, בצורה אסתטית ונוחה. בהחלט מוצר חובה בכל בית.

אולי יעניין אותך גם