חיפוש

בדק בית מקבלן

רכישת דירה היא לעיתים קרובות הרכישה הגדולה והמשמעותית ביותר שנבצע בחיים. זאת הקנייה הגדולה ביותר שנעשה ולרוב היא מלווה בהלוואות לטווח זמן ארוך. לרוכשי דירה יש נטייה לסמוך על המוכר ולפספס בדיקות חשובות לפני ההתחייבות הגדולה. בדק בית הוא השם שניתן לבדיקת דירה באופן מקצועי ועל כך תוכלו לקרוא במאמר הבא.

 

מה זה בדק בית?

בדק בית הוא סדרה של בדיקות מקצועיות בכל התחומים הנוגעים לבית. הבדיקות מתפרסמות על טווח רחב של נושאים, חשמל, מים, ניקוז, ריצוף, טיח בעיות מבניות, ועמידה בתקנות הבנייה. דוגמה לבדיקה שלפעמים נשכחת ויוצרת לאחר מכן כאב ראש רציני היא בדיקת השיפוע באמבטיה – האם המים מתנקזים היטב?

כאשר קונים דירה חדשה, יש תקופה מוגדרת בחוק לבדק בית, שבמהלכה ניתן לזהות ליקויים והקבלן מחויב לתקנם. לא כך המצב בדירה מיד שנייה. בשני המצבים, בדק בית לפני קנייה הוא חשוב מאוד לביצוע, כי לאחריה תהיו כבולים וגם לא תוכלו להתמקח על המחיר.

 

מי מבצע בדק בית?

בדק בית מבוצע על ידי מומחים לבדק בית. היתרון של מומחים הוא כמובן ההבנה שלהם וההיכרות שלהם עם תחומים מאוד שונים שנוגעים לבית. היכולת של מומחה להבין גם בחשמל, גם באינסטלציה וגם בתקנות הבניה היא קריטית לביצוע מקיף ושלם של בדק בית, ולכך שהמוכר או הקבלן לא יוכלו להסתיר דבר מעיני הרוכש. לכן רבים מאמינים שהמתאימים ביותר לבצע בדק בית הם קבלנים עצמם. בדק בית מקבלן הוא פתרון מוכר וידוע לביצוע בדיקות מקיפות לפני קניה.

איש בצהוב עושה בדק בית

זיהוי בעיות פוטנציאליות

במסגרת בדק בית, הרעיון הוא לא רק לזהות בעיות שיש כרגע אלא גם בעיות שיתפתחו בהמשך. זהו אלמנט קריטי כיוון שיש קבלנים שנוטים לבנות מהחומרים הזולים ביותר, שבתקופת זמן קצרה מאוד יכולים להתבלות ולהפסיק לתפקד וכך ליצור בעיות בדירה חדשה בת שנה או שנתיים. בודק בית איכותי יזהה את הבעיות האלה וכך תוכלו לדרוש את הטיפול בהן ולחסוך כסף רב בעתיד.

 

למה חשוב לבצע בדק בית?

דירה חדשה היא השקעה אדירה, אבל הלהט לקנות אותה לפעמים מעוור את הקונה. במחקר שנערך בטכניון נמצא שבדירות חדשות יש סיכוי של 100%, כן 100% – למציאת תקלות משמעותיות. זה מובן מאוד כיוון שבנייה זהו תחום מורכב מאוד, והדירה מורכבת מאלפי פרטים שצריכים לעבוד ביחד. למעשה הדירה לא עבדה כהרמוניה של פרטים ביחד עד שלא הגעתם לגור בה ולכן הגיוני מאוד שיהיו בעיות שלא טופלו. כדי לחסוך את עוגמת הנפש, כדאי מאוד לעשות בדק בית מקצועי לפני קנייה.

 

סיכום

קניית דירה היא מאורע משמח מאוד, זהו החלום הישראלי שבו אנחנו משקיעים את מיטב כספנו, המרץ שלנו התקוות והחלומות. לכן כדאי להסתכל מעבר לסכום הנקוב על הנייר, ולבדוק את הנכס בדיקה יסודית שתחסוך בעתיד גם עוגמת נפש וגם כסף רב.

בדק בית מבחוץ

אולי יעניין אותך גם

תמונות אומנותיות לבית
תמונות אומנותיות לבית

תמונות אמנותיות הן לא רק פריטי נוי, אלא גם דרך להוסיף עניין, צבע ואישיות לחלל. הן יכולות לשקף את הסגנון האישי שלכם, ליצור אווירה מיוחדת

קראו עוד »
בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »