חיפוש

באילו מקרים מומלץ לעשות בדק בית חיצוני

המקרים המומלצים לבדק בית חיצוני, הם מקרים בהם הדירה היא יד שניה או במקרים בהם מקבלים דירה חדשה לגמרי מקבלן.

חשוב לבדוק את הדירה מכל פינותיה על מנת שלא ייגרם נזק בעתיד.

המודעות לנזקים שעלולים לקרות, או תיקון שלהם מלכתחילה יכול לחסוך המון כסף בעתיד לכל מי שיתגורר בבית.

בדק בית הוא חשוב ורלוונטי עבוד כל אדם שרוצה לעבור לדירה חדשה ומקבל אותה מקבלן.

כדאי לשקול בכובד ראש לבצע בדק בית, העניין יכול לפתור הרבה דברים ולהרגיע את הנפשות החדשות שנכנסות לבית.

 

בדק בית לדירה חדשה

בעצם בדק בית נעשה על מנת לאתר ליקויים בבנייה, או בתכנון. במידה ויש לבצע תיקונים מסוימיים, הקבלן בעצם מתחייב לתקנם. מוטב לבצע את הבדק ממש לפני הכניסה לדירה, שכן, בתקופה זו שנקראת 'תקופת הבדק', על פי החוק, הקבלן מחויב לתקן את הליקויים השונים שנמצאו. בדק בית לדירה חדשה מקבלן הוא חשוב מאוד וכדאי לעשות אותו בתקופת רלוונטית זו, שגם אם הקבלן לא מסכים או לא מעוניין לעשות את התיקונים, יש לכם ראייה משפטית לתביעה מולו, כי תקופה זו מוגדרת בחוק.

 

בדיקת הדירה

בדק בית זו בדיקה מקיפה ומקצועית מאוד שיש בה מעל מאה סעיפים שונים במערכות ובתשתיות של הדירה. כל אלה כוללות את צנרת המים, חלונות, חשמל, ביוב, אינגטלציה, בדיקת גגות במידה ויש, בדיקת קירות ואיטום במקרה של רטיבות, נגרות ועוד ועוד. לבדיקה בעצם נדרש צוות מהדנסים רציני, עם ניסיון, בממוצע של 10 שנים בתחום הזה. נדרש גם ציוד של מערכות דיגיטליות מתקדמות לאיתור הליקויים. כמו כן, ישנה התמקדות בהשוואה עם המפרט שהתקבל מהקבלן.

 

מה נותן בדק בית

תמונות מפורטות של הליקויים ומידע הכולל גם עלויות לתיקונם, השוואת נתונים שניתנו על ידי הקבלן ומציאת חריגות בין מה שניתן על ידו לבין מה שקורה בפועל ואת כל המסמכים הרלוונטיים של הבדיקה הכולל צילומים איכותיים של הליקויים בשטח של הדירה, ובמידה וקיימת רטיבות כלשהי בשטח הדירה, יתקבלו גם צילומים ממצלמה תרמית הנחשבת מיוחדת ומתקדמת למקרים מסוג אלו. ולכן, בדק בית לדירה יד שניה זה דבר סופר חשוב – כי כאשר קונים דירת יד שניה אי אפשר לדעת מה קורה מתחת לבלטות.

 

מה צריך בעצם

לתאם את מועד הבדיקה כמובן, מול כל הגורמים שאחראיים על מה שנדרש לעשות, וכמובן, יש לקבל אישור מהקבלן לביצוע הבדיקה לדירה, חשוב להדגיש שכל זה יתבצע טרם הדירה שייכת סופית לדייר. הבדיקה תיעשה עם איש מקצוע או מהנדס מוסמך לכך, אשר יוכל להנפיק דו"ח מפורט שחתום על ידיו. ולאחר מכן, יש לשלוח את הדו"ח לקבלן עם דרישה לתיאום תיקון וזמני תיקון במידה וצריך. ומומלץ לבצע בדיקת איכות למקרה והוא ביצע את התיקון.

 

בדק בית – חשוב!

לסיכום, בדק בית הוא עניין מומלץ לכל מי שנכנס לדירה חדשה. כדאי לעשות אותו בזמן המתאים ולדרוש את מה שמגיע לכם!

חשמלאי

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »