חיפוש

אלו הצורות הנפוצות ביותר לגידול צמחים בבית

בשנים האחרונות גידול צמחים בבית תפס תאוצה. כיום אנו זוכים לראות מרפסות, גינות, ובתים רבים בעלי סוגי רבים של צמחים. בד בבד עם העלייה בפופולריות של גידול צמחים וירקות באופן ביתי, עולה הצורך להסביר כיצד ומאיפה מתחילים. במאמר זה נפרט כיצד ומאיפה להתחיל, ומה הצורות הנפוצות ביותר לגידול צמחים בבית.

 

הידרופוניקה

המשמעות של גידול צמחים בצורת הידרופוניקה הוא גידול ללא קרקע, כלומר במצע מנותק. הבסיס של גידול צמחים בשיטת הידרופוניקה הוא הכנסת אוויר עם מים לדשן. את המערכות ההידרופוניות ניתן למקם בשלל מקומות בהתאם לשיטה ההידרופונית אותה תבחרו. קיימת גם אפשרות של רכישה אינטרנטית למתחילים.

יתרונותיה של השיטה ההידרופונית הם חיסכון במים, חיסכון באדמה. בשל העובדה שאין שימוש באדמה, ניתן להימנע מביקוריהם של מזיקים בצמחייה, דבר שעלול להיות הרסני עבור הצמחים. בנוסף לכך, הוכח כי הידרופוניקה מניבה תוצאות וגדילה טובות יותר ובזמן קצר. עבור מתחילים בתחום, השיטה ההידרופונית עשויה לחסוך את העוול המתרחש כאשר שוכחים להשקות את האדמה של הצמחים והצמחים נובלים.

 

אוהל גידול

גידול צמחים וירקות בתוך אוהלי גידול, עומד תחת שיטת ההידרופוניקה. אוהל הגידול מאפשר שליטה בתנאי הגדילה של הצמחים בצורה ידנית, באמצעות שליטה בטמפרטורה, בלחות, ובכמות האור, ואינו מתנה את תנאי הגדילה של הצמחים באקלים המקומי. ניתן להכניס את אוהל הגידול לבית, או למקם אותו בגינה, ולהבטיח שתנאי הגידול יאפשרו צמיחה אידיאלית.

 

גידול באדמה

הדרך הקלאסית, הפשוטה, והמוכרת לרובינו, היא גידול באדמה. מרבית השתילים שנמכרים כיום נמכרים בעציצים עם אדמה. חשוב לזכור טרם רכישת העציץ שלכם בתור מגדלי צמחים מתחילים, להבין איזה סוג צמח אתם רוכשים. קיימים סוגי צמחים רבים שתנאי הגידול שלהם מורכבים יותר, ועשויים לייאש אתכם ולגרום לתסכול רב.

הדברים אותם חשוב ביותר לדעת הם להתאים את כמות האור והמים לסוג הצמח. חשוב שתהיה אספקת אור לצמח, אך צמחים שונים זקוקים לכמות אור שונה על מנת לצמוח בצורה מיטבית. באשר למים, צמחים רבים עלולים לסבול מהשקיית יתר, או מהתייבשות ונבילה, בעיקר בהתחלה. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בנוגע לצמח שלכם, על מנת שתקבלו את המידע המהימן ביותר לצמיחתו.

 

אירופוניקה

השיטה האירופונית מבוססת כפי שניתן להניח משמה, על אוויר. בשיטה זו הצמחים גדלים באוויר או בסביבת תמיסה מוחמצת. בשיטה האירופונית מתרחש ריקבון של השורשים לעיתים, וזה הוא אחד מחסרונותיה העיקריים. עם זאת, היא מניבה יבולים גדולים.בשיטה זו ניתן להשתמש במוצר מגשי הנבטה לייעול וזירוז התהליך.

סיכום

כאמור, הפופולריות של גידול צמחים בבית או בגינה הביתית עולה בשנים האחרונות. אם אתם סקרנים לגבי גידול צמחים או ירקות באופן ביתי, חשוב שתכירו את שיטות הגידול השונות הקיימות כיום. הכרה של השיטות תעשיר את הידע שלכם, ותסייע לכם לבחור מה היא השיטה המתאימה ביותר עבור הצרכים שלכם והצמחים אותם אתם מעוניינים לגדל. בהצלחה.

גידול צמחים בבית

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
3 שלבים לתהליך של בדק בית

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר התושבים שפונים אל חברות בדק בית, במטרה להסתייע בשירותיהם המקצועיים. הדבר נודע לנו לאחר ששוחחנו עם חברים, מכרים

קראו עוד »