חיפוש

איפה המקומות המרכזיים שבהם מתחבאים עכברים בבית?

בניגוד למשתמע מסרטי דיסני, בהם עכבר הוא יצור ידידותי וחביב שחי במחילה קטנה ליד הקיר ומגיע לקבל גבינה צהובה ולומר מדי פעם שלום לבני המשפחה, במציאות עכבר הוא מזיק מטריד שמאוד לא נעים להיתקל בו, בוודאי לא בהפתעה. איפה נצפה למצוא עכברים בבית, ומה ניתן לעשות כדי למנוע את נוכחותם הלא נעימה בביתנו?

 

הבעיה מוכרת, ויש לה פתרון

כולנו מכירים מלכודות ביתיות לתפיסת עכברים, בעיקר את אלה שכוללות קפיץ שתופס את העכבר הסורר. אנחנו גם מכירים את השירות שנותן לוכד עכברים או מדביר, שאפשר להזמין במקרה והמפגע חוזר על עצמו בתכיפות גבוהה מדי או של יותר מדי עכברים בבת אחת. אבל לא תמיד חייבים להגיע לידי כך. במקרה של עכברים, כדאי להכיר את המקומות בהם הם מסתתרים ולנקוט בצעדים שיוכלו למנוע רבים מהמקרים של הגעת העכבר לבית. מה מושך את העכברים לביתנו? ומה כדאי לעשות בנדון?

 

פחי אשפה בבית

עכברים נמשכים ללכלוך ולשאריות מזון, ולכן פחי אשפה פתוחים, בפרט כאלה שבהם שאריות אוכל, קוראים להם לבוא ולחפש. אם אתם לא רוצים למצוא עכברים מתחת לכיור, כדאי להתחיל בפינוי תדיר של פחי האשפה ברחבי הבית ובמיוחד אלה שזורקים אליהם שאריות מזון, בהקפדה על ניקיון מתמיד וחיטוי בעת הצורך. כמובן יש להקפיד על שמירת הפחים סגורים כשאין לכם צורך להשליך פנימה דברים. באותה נשימה כדאי להקפיד, כמובן, שלא יהיו שאריות מזון זמינות גם במקומות אחרים,  לנקות את משטחי העבודה והכיריים, ולמנוע הצטברות של לכלוך וחלקי אוכל במשטחים זמינים.

 

מכסי ביוב

פעמים רבות העכברים, וגם יתר חבריהם המכרסמים, כמו חולדות, חודרים לתוך הבית דרך מערכת הביוב, בה הם חיים ומתרוצצים בשלווה. בהתאם לכך, הרבה פעמים נפגוש עכבר במקלחון או בקרבת הצנרת שמתחת לכיור. לכן, חשוב להקפיד לאטום את מכסי הביוב בכל עת, ולוודא שהם סגורים כיאות, לא מתבלים וללא חורים ופרצות אחרות, שיאפשרו לעכברים ולחולדות להיכנס בקלות לביתנו.

 

פתחים בקירות וברצפה

כאן אנחנו חוזרים לדימוי החמוד של העכבר שנכנס לבית של הגיבורים דרך חור בקיר שבו הוא מסתתר רוב הזמן. גם במציאות זה קיים, רק שאז זה הרבה פחות חמוד. בבלאי טבעי של בית, יכול להיות שמדי פעם ייווצרו חורים בקירות או ברצפה, וחשוב מאוד להקפיד לאטום אותם כדי למנוע כניסת מזיקים, ובכללם עכברים.

 

דלתות וחלונות

זה נשמע אולי בנאלי, אבל כמו כל יצור אחר, עכבר או חולדה נכנסים דרך פתחים, בין אם חורים ובין אם פתחים "רשמיים" יותר כמו חלונות ודלתות. לפיכך, צעד קל ופשוט שניתן לנקוט כדי למנוע כניסת עכברים הוא פשוט לוודא שהדלתות והחלונות סגורים.

 

החצר

החצר היא איזור נגיש וזמין מאוד עבור מכרסמים. חשוב להקפיד לסלק שאריות צמחים, פירות רקובים שנשרו מעצים ושאר שאריות שמקומן בפח האשפה.

חייה

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »