חיפוש

אילו עצים הכי איכותיים לבניית פרגולה בגינת הבית

אין כמעט בית שאין לו פרגולה. הפרגולה מאפשרת ישיבה נוחה בחצר בימי הקיץ הקופחים, ובלעדיה החצר היתה נשארת שוממה. פרגולות העץ הן הנפוצות ביותר בישראל, זאת משום שיוצרות מראה אסתטי שקשה לוותר עליו בחצר. אולם, לאנשים רבים קשה לבחור את סוג העץ הנכון. לכן רצוי לקרוא מידע על העצים הכי איכותיים לבניית פרגולה בגינת הבית.

 

מדוע כדאי להתקין פרגולות בגינת הבית

בעבר התפקיד העיקרי של הפרגולה היתה ליצור הצללה הולמת ולהגן על ריהוט הגן מפני מזג האוויר. כיום, פרגולות מעץ מהוות פריט אסתטי נוסף לבית לכל דבר ועניין. הפרגולה יוצרת משחקים של אור וצל, ובבתים רבים אף משלבת צמחייה מטפסת על הפרגולה עצמה.

בנוסף לשני ההיבטים הללו, הפרגולה יוצרת מראית עין של החרבת הבית בצורה הרמונית ונכונה. מאחר שהפרגולה בחוץ, חשוב לשים לב לשלושה היבטים שלה – פונקציונליות, עיצוביות וכמובן המחיר. עצים לפרגולות צריכים להיבחר בהתאם לשלושת ההיבטים.

 

חשיבות עמידות העץ

ישנם שלושה סוגי עצים עיקריים מהם נהוג לבנות פרגולה. עצים אלו הם הנבחרים משום שניתן לחתוך מהם קורות עבות אשר חוטאו ובאופן זה ימנעו חדירה של מים וחדירה של מזיקים. זכרו שהפרגולה נמצאת בחוץ וצריכה להיות עמידה הן בפני מזג האוויר והגשם והן בפני העלי החיים השונים שנמצאים בגינה.

 

פרגולת עץ אורן

פרגולת עץ אורן מיועדת עבור מבנים בעלי מראה עדין. הפרגולה יכולה ליצור מראה מעט יותר מודרני לחצר שלכם. ישנם אנשים שחושבים שעץ וקדמה אינם משתלבים אך אם ינסו ויראו, יבינו שפרגולה מעץ שמתוכננת היטב מביאה איתה איכויות מודרניות. לכן את עץ האורן נוטים לבחור אנשים שנוטים לעיצובים עדינים.

 

פרגולת עץ גושני

פרגולה זו מאופיינת בסכנון כפרי. הפרגולה שמה את הדגש על הנוכחות הטבעית של העץ. העץ חתוך בחתכים גדולים המוסיפים לגינה את המראה הכפרי המושלם. פרגולה בסגנון כפרי היא נותנת לבית מראה יותר חמים וביתי, ולכן לאנשים ששמים על כך דגש כדאי לחשוב על בחירת עץ בסגנון.

 

פרגולת עץ דו שכבתי או רב שכבתי

פרגולות אלו נועדו ליצור מראה נקי יותר. התוצר הסופי של פרגולות אלו נותנת לחצר אווירה מעט יותר מהודרת וחגיגית. לאנשים הנוטים לארח בחצר, ולעשות בה מפגשי חברה ייתכן שכדאי לבחור בפרגולה מסוג זה, אשר ללא ספק תרשים את האורחים.

לסיכום, כשאתם באים לבחור פרגולה אתם צריכים לחשוב על התפקידים הטבעיים שלה – הצללה והגנה, אך לא רק. חשבו על המראה שאתם רוצים שיהיה לגינה שלכם. לאור העובדה כי הפרגולה היא חלק משמעותי מהחצר, הבחירה של הפרגולה תשפיע מאד על שאר הנראות שלה. לכן, כשאתם באים לבחור פרגולה אל תקלו ראש בבחירה, ותבחרו את הפרגולה שנותנת לכם הן צל והן אסתטיקה.

עץ גדול

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »