חיפוש

אילו הדברים הכי חשובים בפרויקט תמ"א 38

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הבניינים בישראל שעוברים הליך תמ"א 38. הסיבה לכך ברורה. שכן, יש ברחבי הארץ המון בניינים ישנים שדורשים חיזוק מפני רעידת אדמה. המדריך הנוכחי עולה לרשת במטרה להעלות את המודעות לנושא החשוב ולהציג בפני כל דורש את הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת לפני ובמהלך הפרויקט.

 

בואו נכיר תחילה בתמ"א 38

רגע לפני שנעמיק בנושא, חשוב להסביר מה עומד מאחורי ראשי התיבות שכולנו מכירים. מדובר בעצם בקיצור של הביטוי: תוכנית מתאר ארצית. התוכנית הזו נכנסה לתוקף אי שם בשנת 2005 והיא מתבצעת על ידי קבלנים מומחים בתחום שמחזקים ומשפצים את המבנה הקיים, כדי שזה יוכל לעמוד יציב למרות איתני הטבע. אם תהיתם מה הפשר של המספר 38, נסביר שאין מדובר בספרות אקראיות, אלא בתיקון שנערך עם הזמן לחוק והוא נקרא תמ"א 2\38.

טרא התחדשות

יש קריטריונים שקובעים את הזכאות לביצוע תמ"א 38

חשוב לציין שלא כל מבנה יכול לעבור הליך תמ"א. יש 4 קריטריונים שצריך לעמוד בהם:

  • בניין משותף שיש בו לפחות 2 קומות ושטחו לא עולה על 400 מטרים רבועים
  • בניין שיש לו היתר בנייה שהוצא מחודש ינואר 1980 ואילך
  • בניין שהבנייה שלו אינה עומדת בתקן שקבעה מדינת ישראל בכל הנוגע לרעידות אדמה
  • בניין שלא צפוי לעבור פינוי בינוי בשלב מסוים

מי שרוצים לבדוק את הזכאות לביצוע תמ"א 38 בבניין שלהם, אך הם לא בקיאים בהיסטוריה שלו, יכולים לפנות לחברה מוכרת ומומלצת כמו טרא התחדשות שתבדוק את העניין באופן מעמיק ומקצועי. ראוי להוסיף שבמידה ואכן יתגלה שיש זכאות, החברה גם תוכל לבצע את ההליך.

 

אפשר לבצע את הפרויקט בכל רחבי הארץ

משתלם לבצע תמ"א 38

דיירים שבוחרים לבצע הליך של תמ"א 38 בבית שלהם, יכולים ליהנות משורה ארוכה של הטבות ייחודיות. חשוב להדגיש כי אלה תלויות באישורה של הוועדה המקומית שאחראית על התכנון והבנייה. כך שאם שמעתם על הטבה מסוימת שניתנה לדיירים בירושלים, כדאי שתדעו שזו עשויה שלא להיות מונחת על השולחן בקרב דיירים שגרים למשל בתל אביב. נציין שבמרבית המקרים, הדיירים מקבלים תוספת בנייה של 25 מ"ר בערך. התוספת הזו כוללת את הפריטים הבאים:

  • מרפסת
  • ממ"ד

במקרים מסוימים הדיירים יכולים גם לקבל חנייה ומחסן פרטי.

 

השורה התחתונה – צאו לבדוק זכאות ותתחילו להזיז את הפרויקט

עכשיו אתם מכירים בכל הדברים הכי חשובים שנוגעים לפרויקט תמ"א 38 עיריית ירושלים. בשלב זה אתם יודעים מה עומד מאחורי השם של ההליך ולמה דיירים רבים ברחבי הארץ בוחרים לקחת בו חלק. כעת, נותר לכם רק להעביר את המידע הלאה, כדי שאחרים יכירו גם כן בפרויקט הייחודי שיחזק את הבניין שלהם ויקנה להם ביטחון והטבות שאסור לפספס.

טרא התחדשות

אולי יעניין אותך גם