חיפוש

איך תבחרו ארונות בגדים שיתאימו לצרכים שלכם

ארון בגדים הוא אחד הרהיטים החשובים בכל חדר שינה. ארון בגדים צריך קודם כל להכיל את כל הבגדים שלכם בצורה הנוחה והפונקציונלית ביותר שאפשר, ובגלל שמדובר בגוף מסיבי יחסית הוא משפיע מאוד על הנראות של החדר שלכם. לכן כאשר ברכישת ארונות בגדים יש להתייחס גם להיבט העיצובי וגם להיבט הפונקציונלי. כך תבחרו ארון בגדים שיתאים לצרכים שלכם.

 

ארון המשתלב במרחב או משפיע על המרחב

כאשר רוכשים ארון אנחנו יכולים לבוא בשתי גישות: הראשונה היא שהארון משתלב במרחב, כלומר יש לנו מקום ייעודי לארון ושם אנחנו שמים אותו. הגישה השנייה, שנפוצה בעיקר כאשר אנחנו מעצבים את החדר כולו היא שהארון הוא זה שבמידה רבה יקבע איך יעוצב החדר, ואנחנו קודם כל נבחר ארון ואז נעצב לפיו את החדר ונמצא לו את המיקום המתאים. כך או כך חשוב לזכור שמדובר ברהיט גדול, וחשוב למקם אותו במקום נוח להגעה מצד אחד, ומצד שני שלא יחסום את התנועה שלנו בחדר.

 

את מי ישרת הארון?

ארון שנמצא בחדר שינה לפעמים משרת את דייר החדר ולפעמים יותר מזה. חשוב להבין מי הולך להשתמש בארון הזה שכן זה משפיע על הארון שנבחר. כך למשל, אם הארון הולך לשרת את דיירי הבית כולו עלינו לבחור ארון גדול יחסית עם מקום אחסון רב.

 

למה ישמש הארון?

התשובה המתבקשת היא – לאחסון בגדים. וכאן יש לנו שאלות המשך – איזה בגדים? האם הוא ישמש לאחסון נעליים? בגדים לתלייה? בגדים מקופלים? כל אלו דברים חשובים שמשפיעים על האחרון שנבחר. כך למשל אם אתם לא תולים את הבגדים שלכם, אין סיבה שיהיה בארון מרחב רב לתלייה. כמו כן יש להבין האם הארון ישמש לאחסון בגדים כגון חגורות, עניבות, נעליים, גרביים, תחתונים וכדומה ומהו היקף הצורך במגירות, מדפים וכדומה.

 

ארון גדול ככל האפשר

כמובן שמידותיו של ארון נגזרות ממידות החדר – הרי לא תוכלו לבחור ארון גבוה מגובה החדר או רחב מרוחב הקיר. לצד זה, מומלץ לבחור ארון הגדול ככל שמידות החדר מאפשרות, מבחינת התאמת המידות וגם מבחינה עיצובית. נדגיש כאן בחירת ארון בגובה החדר, שחוסך מכם את הצורך לנקות אבק מחלקו העליון. כמו כן, תמיד תמצאו מה לעשות עם מקום האחסון של הארון גם אם הוא משמש אדם אחד בלבד.

 

ארונות הזזה מול ארונות פתיחה

אחת החלוקות החשובות בין ארונות בגדים היא דלתות הזזה שנעות על מסילה לעומת דלתות שנפתחות החוצה. כיום דלתות הזזה פופולאריות מאוד, וזאת משום שהן חוסכות מקום ומשתלבות במגמה של הקטנת חדרי השינה עבור הגדלת השטחים המשותפים. כמו כן, ארונות הזזה נחשבים לבטיחותיים יותר לילדים.

 

אחידות או ניגודיות

בעניין העיצובי, יש מי שמעדיפים ארון שמעוצב באותם הגוונים השולטים בחדר וקצת נבלע בהם לעומת ארון בולט וניגודי לקו העיצובי בחדר.

 

חדר שינה

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »