חיפוש

איך עובד התהליך של בניית בריכת שחייה בחצר הבית

כמה כיף זה בריכה ביתית. היכולת להתרחץ עם היקרים לכם בפרטיות כאשר כולם מרגישים בנוח פשוט הופכת את החיים לנעימים יותר.

בנייה של בריכת שחייה בדרך כלל יכולה להתבצע בחצר של בית פרטי.

בשונה מהמצב בעבר, ההשקעה הכלכלית הכרוכה בבנייה של בריכה ביתית היא איננה כה גדולה.

לכן, ישנם רבים המבקשים לבנות לעצם בריכות כאלה.

בפסקאות הקרובות נבחן את תהליך בניית בריכת שחייה פרטית בחצר בית.

 

קודם כל – בחירת גודל הבריכה

השלב הראשון בבנייה של בריכות שחיה הוא בחירה של גודל הבריכה. צריך להחליט מהו הגודל של הבריכה אותו תרצו ביחס לחצר הבית שלכם. ניתן לבחור את גודל הבריכה בכל טווח הגדלים וניתן לבצע התאמות אישיות לכל חצר ובהתאם לכל דרישה. כמובן, אין הכרח שבריכת השחייה תהיה רבועה, מלבנית או מרובעת, וניתן להחליט על צורות שישתלבו באופן הטוב ביותר בחצר שלכם.

 

תכנון זרימת המים

מעבר לכך, על מנת שהמים בבריכת השחייה יוותרו טובים לשחייה לאורך זמן והאיכות שלהם לא תיפגם צריך לבצע החלפה שלהם מעת לעת וכן ניקוי, סינון וטיהור שלהם באמצעות מערכות ייעודיות. ישנן מערכות ניקוי ייעודיות לבריכה. חלקן הן פנימיות (המכונות לעתים "רובוט") אשר נועדו לנקות את דפנות הבריכה עצמה וחלקן הן חיצוניות המשמשות להזרמת כלור וחומרים אחרים המסייעים בניקוי הבית. מערכות אלו תופסות מקום וצריך לתת את הדעת על הדרך בה ישתלבו בבריכה אותה אתם בונים.

 

בריכה בנויה או שקועה

ישנן שתי אפשרויות עיקריות לבנייה של בריכת שחייה. האחת היא קנייה של בריכת פלסטיק גדולה ואיכותית מאוד, חפירה של בור המתאים לה בגודל והשקעתה בתוך הבור. למעשה בשיטה זו דפנות הבריכה הן דפנות פלסטיק של הבריכה אותה רכשתם. שיטה אחרת היא חפירה של הבריכה בגודל אותו אתם רוצים ודיפון הבור באמצעות בטון וקרמיקה אשר משמשים כדפנות הבריכה. לכל אחת מהאפשרויות הללו יתרונות וחסרונות כאשר ישנו קושי להגדיר באופן קטגורי איזו מהן תתאים לכל אחד. לכן, עדיף להתייעץ קודם עם מומחה בעל מקצועיות בתחום זה.

 

אמצעי בטיחות

כמובן שחלק מתהליך בנייה של בריכת שחייה פרטית כולל השקעה גם בציוד הצלה ייעודי לבריכת שחייה. קחו בחשבון כי בריכה בבית כרוכה גם באחריות רבה ושמירה מפני טביעות. עליכם לקחת בחשבון רכישה של ציוד ייעודי כמו מנשמים וחגורות הצלה שישמשו בעת הצורך.

 

לסיכום – לא להתפשר

סיכומו של דבר, בנייה של בריכה ביתית היא לא עניין פעוט. היא כרוכה בהשקעה כלכלית ובמחשבה רבה. לכן, כאשר אתם מחליטים לבנות בריכה בבית הפרטי שלכם עליכם לעשות הכול על מנת שלא להתפשר. היכולת לבצע שינויים לאחר מעשה בסוג כזה של רכישה היא מוגבלת ולכן עדיף להשקיע מעט יותר כסף וזמן תכנון מאשר להתחרט לאחר מעשה.

בריכה פרטית

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »