חיפוש

איך מנקים נכון מזגן?

המזגן הוא החבר הכי טוב של כל בית בישראל, במיוחד בימי הקיץ הלוהטים, אבל גם בחורף, כשבחוץ גשום וקר.

בסוף הקיץ – המסננים של המזגן מתמלאים באבק ובלכלוך, וכך גם בסוף החורף.

כמה אתם יודעים על ניקיון ותחזוקת המזגן שלכם? רובנו לא משקיעים לכך יותר מדי זמן או מחשבה, אבל בשביל שתוכלו ליהנות באמת מהמזגן שלכם ומהשימוש בו, חשוב שתתחזקו אותו ותקפידו על ניקיון תקופתי שלו.

ניקיון המזגן הוא לא משימה מורכבת כמו שחושבים, ובשביל שתוכלו לעשות זאת ברוב המקרים לא תזדקקו לעזרה של בעל מקצוע. אז איך עושים את זה? תמשיכו לקרוא.

 

שומן וניקוטין – האויבים הגדולים של ניקיון המזגן

את החסרונות הבריאותיים של עישון וטיגון כולנו מכירים, אבל האם ידעתם שלשני אלה יש גם פוטנציאל גדול לפגיעה במזגן שלכם?

ניקוטין ושומנים הנמצאים בחלל האוויר כאשר המזגן פועל עשויים לגרום לסתימות במערכת ולהצטברות יתר של עובש וחיידקים. לכן זה חשוב להקפיד על סגירת פתחי האוורור של המזגן כשאתם עושים את כל אחת מהפעולות הללו, ועל אוורור של הבית לפחות חצי שעה לאחר שעשיתם אותן.

 

רגע, למה זה חשוב בכלל לנקות את המזגן?

ניקוי מזגן בפתח תקווה – המזגן יונק אוויר המלא בחיידקים ובעובש, המתמקמים וגדלים בתוך סביבתו החמימה והנעימה. כדי להשמיד אותם, חשוב להקפיד על ניקוי מזגן תדיר, כדי שחברינו החיידקים לא ירגישו שם יותר מדי בנוח.

לצערנו, המזגנים "מדביקים" זה את זה בעובש, כך שאל תופתעו למצוא עובש בכל המזגנים המותקנים בבית. ברגע שמזגן אחד נגוע, חשוב לנקות את כל המזגנים בבית. אפשר לעשות זאת בעזרתו של בעל מקצוע בתחום, אבל אפשר בהחלט גם לעשות את זה לבד.

 

השלבים לניקיון מוצלח ויעיל של המזגן הביתי

  1. כדי שתוכלו להגיע לעומקה של מערכת המיזוג ואל המאייד, תעלת הניקוז, והמניפה, יש לפרק קודם כל את הפלסטיק של המזגן. לכלוך רב מצטבר על כל אחד מהחלקים הנ"ל ולכן חשוב להגיע לכולם ולנקות אותם בצורה יסודית.
  2. לאחר שניקיתם את הפילטרים מומלץ לרסס בתוך המזגן ובתעלות האוורור חומרים ייעודים למניעת עובש.
  3. הפעילו את המזגן, ותנו למים שיבואו במגע עם נוזלים בעת ההפעלה לשטוף החוצה את החומרים.

חשוב לזכור – את ניקיון המזגן מבצעים רק כאשר הוא מנותק לחלוטין מהחשמל. אם אתם חוששים משימוש בחומרים חזקים, חומץ 5% יעשה את העבודה בצורה מצוינת.

 

ועוד משהו אחרון…

ניקיון תקופתי של המזגן ישמור על תקינותו ועל תוחלת החיים שלו, אבל קודם כל –על הבריאות שלכם. מזגן מלוכלך שואב לתוכו לכלוך ואבק המצויים בבית, ופולט אותם בחזרה יחד עם עובש ובקטריות שהצטברו בפנים. כל אלה עשויים להזיק משמעותית לבריאות. הקפדה על כללי ניקיון המזגן תבטיח לכם הנאה ארוכת שנים ממזגן איכותי יותר ומאוויר נקי.

מכשיר מיזוג

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »