חיפוש

איך לשמור על טריות הקפה שלכם בבית

אין כמו להתעורר בבוקר לקפה טוב ואיכותי, זה לא רק הקפאין אלא חלק מהתרבות שלנו, והטעמים שממשיכים להשתפר ולהשתדרג.

בזכות שינויים שהתחוללו בעולם מכונות הקפה, הוא נגיש בכל בית קפה ובכל בית, בין אם זה נס קפה מקומקום או קפה ממכונה איכותית.

יש לו מגוון רחב של טעמים, כדי לשמור על הטעמים של הקפה והאיכות שלו ישנה חשיבות רבה לשמירה ועל האחסון שלו, במידה ולא תעשו זאת, זה יורגש בטעמי הקפה.

 

שיטות לשמירה על טריות הקפה

אז קניתם קפה איכותי, למשל אתר קפה יעודי, ועכשיו, אתם רוצים לדעת איך לשמור עליו? ישנם 2 גורמים עיקריים שכדאי לשים אלהם לב:

 

חמצן

כאשר הקפה חשוף לחמצן שבאוויר, ישנה תגובה כימית אשר גורמת לזירוז של התפרקות וריקבון. הקפה הוא חומר אורגני, חומרים אורגניים נרקבים עם הזמן, החמצן גורם לתהליך לקרות הרבה יותר מהר.

 

לחות

באוויר קיים אחוז מסויים של מים, הקפה סופג את הלחות שנמצאת באוויר, זה נכון גם לגבי פולי קפה וקלויים וגם לאבקה. תהליך הקלייה של הפולים גורם לכך שהקליפה לא מגינה עליהם מפני מים.

 

אז מה לעשות?

בחירת הקפה

קודם כל, כדאי להעדיף פולי קפה קלויים מאשר קפה באבקה, כיוון שחיי המדף של פולים קלויים הרבה יותר ארוך. כאשר טוחנים את הקפה בסמוך להכנת הקפה, יוצא קפה הרבה יותר איכותי וטעים, מאשר קפה שנטחן לפני זמן מה. בנוסף, הטחינה מאיצה את קצב ההזדקנות והריקבון של הקפה באופן משמעותי, כיוון שזה גורם לחמצון מואץ של הקפה.

 

אחסון בכלי וואקום

אחת הטעויות הנפוצות היא להמשיך להשתמש בקפה באריזתו המקורית, לאחר פתיחתה הראשונית. אריזות הקפה משווקות באריזות ששומרות על הקפה מפני חמצן, אך לאחר הפתיחה של האריזה, זה כבר לא מגן עליו יותר, וכדאי לצמצם את הנזק של חשיפת הקפה לאוויר, על ידי העברת הקפה ואחסונו בכלי עם מנגנון ליצירת ואקום.

 

טמפרטורת האחסון

כדאי לשמור את הקפה במקום קריר ומוצל, יש החושבים כי כדאי לאחסן את הקפה במקפיא כיוון שאין שם לחות, אכן אין שם לחות אך כאשר מוציאים את הקפה מהמקפיא, ומכינים ממנו את הקפה, זה יוצר מעבר חד של טמפרטורה שפוגם במרקם ובטעם של הקפה. בנוסף, ריחות וטעמים של מאכלים נוספים המאוחסנים במקפיא יכולים לחדור אל הקפה. חסרון נוסף, זה שפולי קפה קפואים הרבה יותר קשים לטחינה, ויכולים לגרום לנזק למטחנה.

 

שתיית הקפה

קורה לא מעט בעבודה, או בבית עם הילדים, שהכנתם לעצמכם קפה, אבל פתאום אתם צריכים להתפנות לעשות  משהו אחר ולדחות את הרגע מלגימת המשקה האהוב. מומלץ לשתות את הקפה עד 30 דקות לאחר הכנתו, מעבר לכך, הטעם ואיכות הקפה יפגעו.

 

לסיכום

לסיכום, כדאי להגן על פולי הקפה מפני חמצן ולחות על מנת לשמור על הטריות והטעם לאורך זמן

גרגירי קפה

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »