חיפוש

איך לעצב את חדר השינה?

חדר השינה הוא החלל הכי אינטימי בבית ולא תמיד חשוף למבקרים מבחוץ אבל דווקא בגלל זה נרצה להשקיע בו ולעצב אותו כך שייראה בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

חדר שינה מעוצב הוא חדר שינה חווייתי שאנחנו מרגישים בו נוח ונעים.

רוצים לשדרג את חדר השינה שלכם? ריכזנו מספר טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת.

 

  1. תאורה ממגוון מקורות

האלמנט הראשון בעיצוב הוא תאורה. ראשית כל יש לנצל את התאורה הטבעית בחדר; אמנם לא תמיד יש לנו שליטה על קיומה, אך ככל שקיימת השתמשו בה – הסיטו את הווילון או בחרו ווילון שהאור עובר דרכו. מלבד זאת מומלץ שיהיה אור מלאכותי משלושה מקורות בחדר, למשל: מנורת תקרה, מנורת שולחן, מנורת לילה וכדומה.

 

  1. המיטה היא הזדמנות לשלב צבע

מיטה היא לא רק הרהיט עליו אנחנו ישנים, היא גם גוף די מסיבי שניתן לעצב ולהוסיף באמצעותו הרבה צבע לחדר. פנקו את עצמכם במצעים מעוצבים לטעמכם, ואם אתם רוצים אתם יכולים להוסיף כריות, שמיכת פוך ומעליה שמיכה נוספת, כיסויי מיטה במידת הצורך וכדומה. חשבו על התפקיד הכפול של המיטה: נוחות ונראות, וציידו אותה בהתאם.

 

  1. מראה תכפיל את החדר

אל תוותרו על מראת קיר גדולה. זה לא רק נחמד לראות את עצמכם מיד כשאתם קמים בבוקר; מראת קיר גדולה יוצרת אשליה של חלל גדול יותר, וזה משמעותי מאד בעיקר בחדרים קטנים (והמגמה בעיצוב פנים כיום היא להקטין חדרים).

 

  1. צבעים וגוונים

בחירת הצבעים והגוונים בכל תחום בחדר תשפיע מאד על התחושה ממנו. מקובל להגיד שצבעים בהירים מגדילים את החדר בעוד צבעים כהים מכבידים ומצמצמים אותו ובאופן כללי זה נכון. למרות זאת, לפעמים נכון להכניס קצת גוונים כהים כדי "לשבור" קצת את הבהירות, להכניס עניין ולהעניק עומק נוסף.

 

  1. הצטיידו בשתי שכבות של וילונות

אם יש סימן היכר לחדר מפואר ויוקרתי הוא וילונות, ולא סתם בחדרים בבתי מלון חמישה כוכבים תמצאו בחלונות שתי שכבות של וילונות. שכבה אחת תהיה שכבה אטומה יותר שלא תאפשר לאור להיכנס והשכבה השניה היא דקה יותר ומצד אחד מאפשרת לאור להיכנס ומצד שני מכסה את החדר כך שלא יראו אתכם מבחוץ. שימו לב שכדי להשיג את האפקט הרב שכבתי הזה תצטרכו להזמין מוט וילון כפול.

 

  1. סדרו לכם שידת לילה מעוצבת ויפה

אין ספק כי שידת לילה מעוצבת היא רהיט מרשים שמעניק אווירה מיוחדת לחדר. לשידות יש נטייה לצבור חפצים ולהיות עמוסות, והתפקיד שלכם הוא למנוע זאת. אין סיבה שיהיו הרבה חפצים על השידה שלכם: שימו עליה מנורת לילה, אולי תמונה או חפיסת טישו וזהו.

 

  1. אל תוותרו על שטיח

שטיחים מעניקים המון צבע ויופי לחדר והם מאפשרים לכם להשפיע על עיצוב החדר מבלי לתפוס מקום. בנוסף, שטיחים מחממים בבקרי חורף קרים ומאפשרים לכם נחיתה רכה כשאתם יוצאים מהמיטה.

סוויטה

 

אולי יעניין אותך גם

עיצוב פנים
3 סיבות להיעזר במעצבת פנים

עיצוב פנים היא עבודה יצירתית, שמעוגנת בידע ובכללים של יסודות העיצוב, כמו קומפוזיציה, פרופורציות, צבעים ותאורה. בנוסף, מעצבי פנים מיומנים ובעלי ניסיון מביאים איתם כישורים

קראו עוד »