חיפוש

איך להתאים את עיצוב הגינה לעיצוב הבית

אחד הדברים החשובים ביותר בגינה, הוא העיצוב שלה. לכל גינה יש את הייחודיות שלה, היופי שלה, והדרך בה בעלי הגינה מטביעים בה את חותמם. ישנה משמעות רבה לצורה בה אתם מעצבים את הגינה שלכם, בדיוק כמו שישנה משמעות לעיצוב הבית. כמה עצות פרקטיות, להתאמת עיצוב הגינה שלכם, לעיצוב הבית.

 

מה הכוונה עיצוב גינה?

לפני שמתחילים לדבר על הדרך להתאים עיצוב גינות לעיצוב הבית, ודנים על עצות פרקטיות שונות לצורך זה, כמה מילים על עיצוב גינות. הדרך לעיצוב הגינה עוברת בין הרבה גורמים שונים, החל מחומרי הגלם המרכיבים את הגינה, דרך ריהוט הגן שמוצב בגינה, ריצוף אם קיים ויש דרישה, תאורה, ובאופן כללי, מראה פני הגינה. כל הדברים הללו יוצרים את מראה הגינה שלכם, ולעיצוב בדרך המתאימה לכם, יש חלק קריטי בשביעות הרצון שלכם מהגינה.

 

אז מהם השלבים השונים שנבצע כדי להתאים את עיצוב הגינה לעיצוב הבית?

  • בחירת סגנון – כשאתם בונים את הבית, אתם יושבים עם אדריכל ומעצב לפני כן, ובוחרים את סגנון העיצוב המתאים לכם. בדיוק כך גם בעיצוב גינות. ישנם כאלה המעצבים את הגינה בסגנון כפרי – כלומר שימוש בחומרי טבע בלבד, שילוב אלמנטים שונים של עץ, שימוש בצמחים, בסלעים, ופרחים. דאגה למילוי כל רווח בגינה בדשא, כמובן לא סינטטית, או צמחים לצורך צל. מנגד, ישנם את אלו המעדיפים סגנון מודרני – מראה מסודר ואסתטי, תיחום מיקום הצמחים והפרחים מחושב. ישולבו אזורי ישיבה בין הצמחים, שלא יהיו מדי צפופים. שימוש בדשא סינטטי, ובאופן כללי, בחירה בקפידה של החפצים בגינה.
  • פונקציונליות – מלבד היופי, בעיצוב גינות, יש לזכור שבסוף אתם גם אמורים לשבת ולהנות מהגינה. לצורך כך תכננו מקומות ישיבה נוחים, חשבו האם ברצונכם לבנות אזור משחק לילדים ולנכדים שיבואו. תכננו היכן בדיוק גינת התבלינים שלכם, ושימו לב שהיא רחוקה מאזור משחקי הילדים. בקיצור, חשבו על הדברים הפרקטיים, שיעסיקו אתכם בעתיד.
  • תאורה – התאימו בין התאורה שלכם בבית, לסגנון התאורה בגינה. שימו לב למיקום גופי התאורה, ובדקו שהם ממוקמים בצורה בה יאירו את הגינה והצמחים ויחמיאו לגינה, ולא רק יסנוורו, או יאירו בצבעים מוגזמים שאינם תואמים את רוח הבית שלכם. עיצוב גינות, דומה מאוד בכך לעיצוב הבית.
  • גודל הגינה – בעת עיצוב הגינה זכרו, גודל הגינה קריטי לתכנונה. לא תצליחו לעצב גינה כמו של השכן, אם הגינה שלכם בגודל חצי מהגינה שלו. בסוף, הדשא של השכן יהיה גדול יותר. עיצוב גינות זה אומנות לכל דבר, וגם באומנות צריך להתחשב בתנאי השטח.

לסיכום

העצה הפרקטית ביותר, אחרי כל הפרטים הקטנים, היא הצורך לתכנן מראש. תכנון מראש של הגינה, עם התאמה לסגנון הבית, ואפילו תוך כדי תכנון הבית, יעשו את ההבדל בין גינה ובית משביעי רצון, לאכזבה שלכם, וצורך בשיפוץ או בניית הגינה מחדש.

עיצוב בית

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
3 שלבים לתהליך של בדק בית

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר התושבים שפונים אל חברות בדק בית, במטרה להסתייע בשירותיהם המקצועיים. הדבר נודע לנו לאחר ששוחחנו עם חברים, מכרים

קראו עוד »