חיפוש

איך להכין מניפת צבעים לפרויקט עיצוב בית?

"אמור לי מה הצבע האהוב עליך, ואומר לך מי אתה", בחירת צבעים לפרויקט עיצוב הבית היא משימה מורכבת, ומהווה הרבה מעבר לסתם צביעה שטחית, על הבחירה להיות מעמיקה ביותר, ולאפשר לבית להתקיים בהרמוניה ולהביע

מסרים מדויקים מבעד לקירותיו ולאלמנטים הגודשים אותו.

אז איך מכינים מניפת צבעים מקצועית לפרויקט עיצוב הבית? יצאנו לקושש עצות מהמומחים, חזרנו עם טיפים עתירי צבע ועניין.

 

כלל ראשון: אין כלל אחיד בהכנת פלטת צבעים לפרויקט עיצוב הבית

צר לנו לאכזב אתכם, אך אין מדריך מסודר להכנת פלטה אחידה, כמו זה המורה כיצד להכין עוף בשזיפים מיובשים, זה מכיוון שאנשים מטבעם הם יצורים אינדיבידואליים וההעדפות שלהם שונות זה מזה, לעיתים בתכלית. אולם מה שכן יוכלו לעזור לכם הם כמה כלים נגישים וטיפים יעילים שאינם מתערבים לכם בטעם האישי, אגב, כדי ליצור לכם הדמיה איכותית תוכלו ללמוד קורס אוטוקאד מקצועי כך תוכלו לדעת בשלב מוקדם איך תיראה הדירה בכל אופציה של שילוב צבעים. מקובל עליכם? בואו נצא לדרך.

 

מצמצמים את הבחירה לפי הקונספט הרצוי

הצבע הוא המתווך של קונספט העיצוב, ולכן, לפני הכנת מניפת הצבעים, רצוי לבחור סופית בסגנון העיצוב: כפרי, מודרני, קלאסי או וינטג'. הבחירה בקונספט מסוים מצמצמת את אפשרויות הצבע. שכן עיצוב הדירה בהשראת ארמון בקינגהאם, לא דורשת אותם גוונים כמו דירה בהשראת רובע מנהטן בניו יורק.

 

מה סקאלת הצבעים שאתם חשים איתה בנוח? הציצו בארון הבגדים שלכם

אין סיבה שאותו צבע אותו אתם אוהבים לשלב בהופעה החיצונית שלכם, לא יהווה צבע נכון עבור עיצוב הדירה. חשבו מה הצבע שמחמיא לכם, ושאתם מרגישים אתו הכי בנוח. הולכים הכי הרבה בצהוב? אוהדים מושבעים של הוורודים על שלל גווניהם? אין סיבה שזה לא יעבוד היטב גם בעיצוב הבית.

 

יוצרים סכמות צבעים מקצועיות

אתם מוזמנים להתנסות ביצירת סרגלי צבעים באתר האינטרנטי: kuler.adobe.com, שם תוכלו לזהות את הצבעים האהובים עליכם, וליצור סכמות נכונות של גוונים, בצורה קלילה ומהנה. האתר מאפשר לכם לייצר תיאומים הרמוניים של צבעים שונים, ולהרכיב באמצעותם סרגלי צבע. את התוצאות ביכולתכם לשמור ולשתף עם חברים שונים ברשת החברתית, כך גם תוכלו לקבל חוות דעת מסקאלה רחבה של אנשים בעלי ניסיון וטעם.

 

60/30/10 – שיטת עבודה אפקטיבית לחלוקה נכונה של צבע בחלל

שיטה זו מתייחסת לצביעה נכונה של חללים תוך שמירה על פרופורציה ואיזון בין הגוונים השונים. לפי שיטה זו יש לבחור בגוון אחד עיקרי שיהווה 60% מהצבע בחלל, גוון משני שנוטל 30% ועוד 10 אחוזי גוון דגש. שיטה זו נפוצה בקטלוגים הפרסומיים של טמבור, והיא יוצרת בעין באלאנס הרמוני, גם כאשר נבחרו צבעים עזים. החלקה הברורה יוצרת מיתון, ולא מאפשרת לחלל להפוך למקום שבו הצבע משתלט על החלל.

 

תכלס, איך מכינים מניפת צבעים?

בשורה התחתונה, חשוב שתיעזרו באתרים ייעודיים, להכנת פלטת צבעים מקצועית, לכו על פי הטעם האישי ואל תפחדו להעז, צבע הוא שיקוף של המהות שלכם, תנו לו להתיז אותו במנות גדושות, בסופו של דבר הדירה שלכם היא הדבר הכי אישי עבורכם.

בחירת צבע

 

אולי יעניין אותך גם

עיצוב פנים
3 סיבות להיעזר במעצבת פנים

עיצוב פנים היא עבודה יצירתית, שמעוגנת בידע ובכללים של יסודות העיצוב, כמו קומפוזיציה, פרופורציות, צבעים ותאורה. בנוסף, מעצבי פנים מיומנים ובעלי ניסיון מביאים איתם כישורים

קראו עוד »