חיפוש

איך לבחור סלון פינתי שיתאים לדירה שלכם

המשפחה גדלה? זקוקים לתוספת חלל בבית? מחפשים לשדרג את הסלון ולהפוך אותו למודרני? הבחירה בסלון פינתי היא צעד חכם, שיהפוך את הסלון שלכם למרווח, יפה ונעים יותר. אז איך בוחרים בסלון פינתי שמתאים באמת לדירה שלכם? הנה כמה כללי זהב לבחירת סלונים ובפרט סלונים פינתיים.

 

כאן גרים בכיף: מיהם הדיירים בדירה שלכם?

שאלת השאלות היא לא "מהו הגודל של הדירה" אלא דווקא "מי גר בדירה שלכם"? כן, כי סלון צריך להתאים קודם כל לדיירים. כלל המפתח בעיצוב הוא – נוחות מעל הכל.

  • עבור משפחה ברוכת ילדים או כזו הנוהגת לארח לעתים קרובות, מומלץ לבחור בסלון פינתי גדול במיוחד. סלון כזה יחסוך במקום לעומת סלון עם מספר מושבים זהה שמחולק ל-2 ספות, או לספות וכורסאות. החלל שנחסך כרוך בכך שאין צורך לרווח בין המושבים.
  • למשפחה עם ילדים קטנים, מומלץ לבחור בסלון הכולל ריהוט מחומרים קלים לניקוי. לרוב נימנע מסלון פינתי המחופה בעור כבד ובהיר, ונעדיף ריפוד שקל יותר לנקות ושקשה יותר ללכלך. בנוסף, כדאי לחשוב היטב לפני שבוחרים בספה שמורכבת ממספר רב של כריות משענת, שניתנות לפירוק. הילדים תמיד יגניבו אותן מחוץ לספה ויהפכו אותן לאוהל, בית פרטי או כלי נשק במלחמת כריות.
  • אם בדירה יש דיירים מבוגרים או כאלה שסובלים מסיבות שונות מכאבי גב ורגליים, כדאי לחשוב על ספות שאינן רכות מדי, כאלה שקל יותר לקום מהן. ספה "שוקעת" לא רק מכבידה על הקימה אלא מעייפת את הגב גם בישיבה עצמה, ומומלץ להימנע ממנה.
  • אם המשפחה כוללת תינוק והאם מתכוונת להניק על הספה, חשוב לבחור בספה שבה תהיה אפשרות נוחה להדום לרגליים או לחילופין, ספה שהחלק הפינתי בה מאפשר חצי ישיבה-חצי שכיבה, בהתאם להעדפת האם המניקה.

 

להתאים את הסלון הפינתי לאווירה העיצובית של הבית

  • אם אתם אוהבים פריטי נוי ומתכוונים להציף את הסלון בכאלה, או סתם כך להשתמש בקירות לחללי אחסון, כדאי שתשקלו סלון פינתי בקו נקי ומינימליסטי. סלונים מגוונים יותר, עם טקסטורות עשירות, יתאימו לחלל גדול ופתוח ולרקע פחות מאובזר.
  • אם הסלון שלכם גדול ומואר, אתם יכולים לגמרי בשקט לבחור בסלון פינתי בגווני האפור, החום והשחור. בסלון מוצל, כהה או קטן יותר, לבן-שמנת ושאר גוונים בהירים יעשו עבודה טובה של מרחב ונעימות.
  • שולחן מתכת משדר גולמיות ומודרניזציה, שולחנות זכוכית או שיש הם הכי יוקרתיים, ושולחנות עץ הם הסמל לחמימות ביתית. אז איזה שולחן אתם רוצים לשלב בסלון הפינתי שלכם? מה אתם רוצים לשדר בעיצוב הסלון? התשובה על כך תקבע את חומרי הגלם של השולחן.
  • גם שאלת הריפוד קשורה בתשובה לשאלה הקודמת. האם אתם רוצים אלגנטיות קרירה או חמימות מזמינה? העור יוקרתי ונוקשה יותר, בדים אחרים נראים חמימים ונעימים. שוב, העדפה אישית נובעת מהרצון ליצור בסלון אווירה ואמירה
  • מידת ההתאמה בין הספות והשולחן משפיעה אף היא על הקו העיצובי של הסלון. יש סלונים שמשלבים בין טקסטורות, קווי מתאר וצבעים שונים; יש סלונים שמשמרים קו אחיד יותר. עד כמה חשובה לכם ההתאמה, הגיוון או הפתיחות לשינויים? איך העין שלכם מתרשמת מהאפשרויות השונות? בעניינים של טעם וריח – קשה לקבוע מראש. ההמלצה שלנו – פשוט לראות ולהתרשם.

 

לא כל יום משדרגים את הבית עם סלון פינתי יוקרתי, נוח ואסתטי. כשעושים את זה, עושים את זה נכון! בהתאמה מושלמת לבית, לצורך, לאווירה שרוצים ליצור ולדרך שרוצים לחוות את הבית.

איך לבחור סלון פינתי שיתאים לדירה שלכם

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »