חיפוש

איך לבחור משחקים מעוררי דמיון לילדים

היום לקנות משחק שימשוך את הילדים ויגרום להם להתנתק לרגע מהמסכים, זו משימה לא פשוטה.

הורים רבים מנסים בכל זאת לחפש משחקים שיצליחו איך לבחור משחקים מעוררי דמיון לילדים את הילדים מהמסך או לפחות לשכוח

ממנו לכמה רגעים.

כאשר ניגשים לקנות משחק חדש לילד, כדאי לחשוב היטב מה המשחק מעודד אצל הילד – יצירתיות, מאמץ, התמודדות או דמיון.

אם אתם מחפשים משחקים שמעוררים דמיון זאת הדרך.

 

למה דווקא דמיון?

כמו שהזכרנו קודם, משחקים שונים מעוררים אצל ילדים דברים שונים. אם כן, מדוע כדאי לכם לבחור דווקא משחק שיעורר את הדמיון אצל ילדכם? ילדים אוהבים לחקור, אך הם זקוקים לגירויים חיצוניים שימשיכו לעודד אותם לחקור ולגלות דברים חדשים בעולמם הפרטי. מחקרים מוכיחים כי ילד מדמיין, הוא ילד חכם יותר, עם יכולות ביטוי גבוהות יותר ובעלת כושר ביטוי טוב יותר. אז איך תדעו שהמשחק שבחרתם יעזור לילדכם לפתח את הדמיון שלו?

 

משחק בלי חוקים

אחד העקרונות למשחקים מעוררי דמיון הם משחקים ללא חוקים, כאלו שיובילו את הילד שלכם לחשוב בגדול ללא מגבלות חיצוניות. בחרו משחק שלא יגביל את הילד שלכם , משחק שכל פעם יוכל לשחק בו בצורה שונה ולתת לו משמעות שונה וידרוש ממנו להיות יצירתי.

 

משחק מהחיים

דרך נוספת לעורר את הדמיון אצל ילדכם, היא להעניק להם משחקים המדמים פעולות מחיי היום יום של האנשים הסובבים אותם. למשל, כלי מטבח, רפואה או גינון. המשחקים יגרמו לילדכם להביא לידי ביטוי את מה שמסתובב בראשם במהלך היום, כיצד הם תופסים את ההתנהגות של האנשים סביבם ואיך הם מבינים שצריכים להתמודד עם סיטואציות שונות.

 

משחקים רבי משתתפים

אחת הדרכים בה ילדים מדמיינים, היא כאשר יש להם שותפים. עם חברים מהגן, עם האחים ואפילו יחד עם ההורים. חפשו משחקים שיכולים לערב כמה משתתפים מצד אחד, ומצד השני לא ייקחו את השליטה ממה שקורה במשחק מהילד.

 

משחקים שיפתחו להם עולם חדש

חפשו משחקים שיפתחו לילדכם עולם חדש אותו ירצו להמשיך ללמוד ולחקור. דינוזאורים, גיבורי על או נסיכות – אלו דוגמאות למשחקים שהקטנים שלנו עוד לא מכירים בכלל. משחקים שיעודדו אותם לשאול מה זה? מי זה? יש עוד כאלה? משחקים שיגרמו להם לרצות לצלול לעולם החדש והמופלא שלפניהם.

 

משחקים שהן בין דמיון למציאות

לילדים יש את היכולת המיוחדת לחיות בעולם שהוא בין לבין. בין מציאות לדמיון. גם כאשר הם יודעים שדבר מה אינו מתרחש במציאות, יש בהם עדין חלקה תמימה שמאמינה שהדבר כן יכול להתרחש, כמו ילד שמשחק בבובה שיודע שמדובר בבובה אך בו זמנית גם מאמין שמדובר בחברה שלו. חפשו משחקים שישמרו את החוויה המיוחדת הזו.

 

השמים הם הגבול

הדמיון עוזר לילדנו לעבד את מה שעובר עליהם במהלך היום ולהוציא את זה החוצה. ילדים רבים זקוקים לעזרה ולעידוד הדמיון שלהם וכאן נכנסת האחריות שלנו כהורים לתת להם את הכלים המתאימים לדמיין כל מה שעולה על רוחם.

מונופול

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »