חיפוש

איך לבחור את הפרגולה המושלמת לפנטהאוז

אם אתם גרים בפנטהאוז יוקרתי בגג של בניין, סביר להניח שאתם אוהבים את הנוף המשקיף מהבית, ובנוסף תרצו להתקין פרגולה שתהפוך את גג המרפסת שלכם למקום שיהיה לכם מאוד נעים לשהות בו.

מלבד שיהיה לכם מאוד נעים לשהות במרפסת, הפרגולה מסייעת בסינון של שמש חזקה ומאפשרת לכם להנות מנוף, צל, מכסה מפני הגשם ופינת אירוח ושהייה כמו שתמיד חלמתם.

אז איך לבחור את הפרגולה המושלמת?

 

חומרים מומלצים לבחירת הפרגולה

אחד מהדברים החשובים ביותר שתוכלו לשים לב אליהם כאשר בונים פרגולה, בין אם מדובר בדירת גג או פרגולה לפנטהאוז הוא בחירת החומרים שמהם תעשו את הפרגולה שלכם. החומרים חייבים להיות חומרים איכותיים, בעלי עמידות גבוהה, ומאוד בטיחותיים עבור כל מה שנמצא בבית וגם בבניין.

החומרים צריכים להיות מאוד עמידים מפני נזקים של מזג האוויר דווקא מכיוון שהפנטהאוז ממוקם מאוד גבוהה וחלקים יכולים לעוף מהרוח, מהגשם ומהחשיפה לשמש יוקדת. אם הפרגולה לא תהיה יציבה ועמידה, היא יכולה אף להתנתק ואז להפוך מאוד מסוכנת לסביבה.

בחירת חומרים כמו אלומיניום למשל, יכול להיות חומר יעיל ועמיד לפרגולה שלכם. את הפרגולה שלכם מומלץ לצפות כנגד הגנה נגד הגשם וכך לגבות אותה בעגונים נוספים, על מנת ליצור בטיחות מקסימלית. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע מקצועיים על מנת להתאים את הפרגולה המתאימה והבטיחותית ביותר עבורכם.

 

עיצוב הפרגולה

מלבד הבטיחות, שעליה לא ניתן להתפשר, גם על עיצוב לא צריך. לאנשים רבים חשוב מאוד לרכוש פרגולה שתראה מאוד אסתטית במרפסת שלהם. חשוב להיות שהיא תראה טוב ותחמיא לבית ולכל תנאי הבית. גם למבנה של המרפסת, וכך תוכל להשלים את עיצוב הבית במראה אלגנטי. חשוב שהעיצוב יהיה מתאים לצבעי הבית וגם לסגנון המגדל שבו אתם גרים.

כיום יש מגוון רחב מאוד של פרגולות ויש המון סגנונות ועיצובים שונים ומגוונים. אחד מהטרנדים שהכי נחשק היום, בעיקר בפנטהאוז הוא פרגולה תלויה. פרגולה תלויה זה פתרון הצללה מעולה, הן שומרות על הבית מפני הגשם וגם אם ניתנות לכיוון גם חשמלי וגם מכני.

 

היתר בניה

בקיץ 2014 עבר בישראל חוק ״רפורמת הפרגולות״ העזר לצמצם באופן מאוד משמעותי את קבלת היתר בניית הפרגולה. לפי רפורמה זו, יש למלא טופס דיווח על עבודות בנייה ואותו לשלוח לוועדה מקומית לתכנון ובנייה. לא צריך לחכות לאישור וניתן להתחיל מיד כבר בעבודה. במקרה והפרגולה שלכם עולה על שטח של 20 מ״ר, אתם תאלצו לקבל אישור ממהנדס עיגון פרגולה.

 

לסיכום

פרגולה הממוקמת בגג של פנטהאוז, צריכה להיות מאוד חזקה ועמידה מפני תנאי מזג האוויר. היא צריכה להיות בטיחותית עבור כל המתגוררים בבניין וגם עבור אנשים העוברים ברחוב. מלבד בטיחות, מומלץ שתתאים גם לעיצוב הבית בצורה אסתטית. החומר המומלץ ביותר למטרות אלה הוא אלומיניום. היוועצו עם מומחה להתאמה של פרגולה המתאימה בדיוק עבורכם.

 

מרפסת

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »