חיפוש

איך בוחרים מעקות למדרגות בבית פרטי?

איזה כיף זה להתחדש, בין אם מדובר ברהיטים חדשים, ריצוף מסוגנן, או אפילו צבע טרי וחדש, כל שינוי בבית הינו מבורך ומכניס אווירה כיפית ומחודשת. כיום, בהרבה בתים פרטיים, הבנייה הולכת לגובה או במפלסים רבים ובעלי הדירות מחויבים במדרגות בכדי להתמודד עם אפקט הבנייה הזה.

במקרים כאלה, חשוב להבין, שכאשר נציב מדרגות נצטרך גם להציב מעקה מהמון סיבות עקרוניות ועיצוביות. אז איך נדע לבחור מעקות למדרגות בבית פרטי? ואיך נבחין מהו המעקה המתאים ביותר לצרכינו?

 

בטיחות

הסיבה העיקרית שלשמה נצטרך להציב מעקה בגרם המדרגות מתייחסת לפן הבטיחותי, מדרגות ללא מעקה מהוות סכנה בטיחותית חמורה ויכולות להוביל לסכנת נפילה, לגרום לפציעות חמורות ואף למוות.

בנוסף, כאשר מדובר בבית עם ילדים הסכנה יכולה להיות כפולה, ילדים קטנים נוהגים לשחק בחלקי הבית, לרוץ, להשתולל, לקפוץ, והסיכון לנפילה במקרה כזה יהיה גבוה אף יותר.

בנוסף, המעקה משמש גם לאמצעי תמיכה עבור אוכלוסייה יותר מבוגרת ואנשים בעלי מוגבלות כזו או אחרת שנזקקים לעזרה בעת עלייתם במדרגות. אז איך נבחר נכון רהיטים מעוצבים מברזל?

 

חומר גלם

אז אחרי שהבנו את חשיבות המעקה בביתנו, חשוב להתמקד בחומר הגלם שיתאים לצרכינו האישיים ולבתינו. כאשר מדובר ברהיטים, האופציות פתוחות לפנינו ונוכל לבחור מגוון סגנונות החל מ – עץ, ברזל, מתכת, זכוכית, בטון, ועוד מגוון חומרי גלם שיכולים להתאים להרכבת מעקה.

השלב הבא הוא לבחון מהו חומר הגלם המתאים ביותר לצרכינו? במידה ומדובר בבית עם ילדים קטנים, נעדיף להימנע מחומרים מסוכנים כמו זכוכית שיכולה להתנפץ או עץ שלעיתים יכול להיות פחות יציב. אם מדובר בבית של אנשים יותר מבוגרים נעדיף להשתמש בחומר גלם חזק ומאסיבי יותר כמו ברזל, מתכת, או בטון.

במידה והמעקה מוצב מחוץ לבית או בחלק חיצוני יותר של הבית, נאלץ לקחת בחשבון גם את תנאי מזג האוויר הקיימים שיכולים להשפיע על חומר הגלם ולעשות בחירה מושכלת בהתאם. כמובן שישנם חומרי גלם חזקים יותר שמחירם ישתנה בהתאם בשל עמידות המוצר ורמת הבטיחות הגבוהה, התחזוקה, והחוזק.

 

עיצוב

כמובן שגם הפן העיצובי משחק פה משחק, וגם כאן האופציות אינסופיות. בבחירת המעקה נוכל להתייחס למגוון רחב של סגנונות עיצוב. בין אם מדובר בסגנון כפרי, מודרני, קלאסי, נוכל למצוא אינסוף אפשרויות עיצוב.

הכל תלוי כמובן בטעם האישי של בעלי הבית ולנסות לדייק את האווירה שנרצה ליצור באווירת החלל הצמוד למדרגות ובהתאם לכך נוכל לדייק את בחירתנו. חשוב לבדוק את הפיתוחים המתחדשים כל הזמן, את הצבעים העומדים לרשותנו, ואת החומר הגלם שמבטא את הסגנון שלנו.

 

סיכום

אז לאחר שהתחשבנו בכל האלמנטים הדרושים, כמו נוחות, עיצוב, ועמידות, חשוב לשים דגש על העניין החשוב ביותר – בטיחות המוצר. לאחר שבחרנו את המעקה המתאים לנו מבחינת חומרי גלם וסגנון עיצוב, נוודא כי הוא עומד בתקן הבטיחות המחמיר ולא מסכן  את תושבי הבית.

מעקות למדרגות

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
3 שלבים לתהליך של בדק בית

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר התושבים שפונים אל חברות בדק בית, במטרה להסתייע בשירותיהם המקצועיים. הדבר נודע לנו לאחר ששוחחנו עם חברים, מכרים

קראו עוד »