חיפוש

איזה קוטל יתושים מתאים לשימוש בתוך הבית

החודשים החמים סוף סוף חוזרים ואיתם חוזרים גם הרבה מזיקים ששהו במסתור בזמן חודשי החורף. מהמציקים ביותר ממזיקי הקיץ הם היתושים, שבמקרה הטוב מפריעים לשינה וגרמים לעקיצות מגרדות ומקרה הרע מעבירים מחלות. הנה כמה טיפים להתמודד עם היתושים בבית.

 

ההבדל בין שיטות הרחקת יתושים בתוך הבית לאלו המתאימות לחוץ הבית

כשמדובר בקוטלי יתושים החלל בו נמצאים בעל משמעות, גם לאפקטיביות השיטה וגם לבריאות וביטחון שלנו ומשפחתנו. ישנם חומרים אפקטיביים ביותר שמהווים סכנה במרחב סגור, ושיטות שרמת האפקטיביות שלהן גבוהות רק במרחב סגור. בהמשך נדבר על איך בוחרים קוטל יתושים מומלץ לפי התאמתו למרחב הביתי.

 

קוטלים מומלצים לשימוש בתוך הבית

 מכשירים חשמליים

ישנם 2 סוגים נפוצים של מכשירים חשמליים לקטילה ומניעת נוכחות של יתושים בתוך הבית.

 

מחבט חשמלי

המחבט החשמלי הוא מכשיר קטן ונייד, המופעל על ידי סוללות וקוטל יתושים בעזרת הבזק חשמל. היתרון הגדול המכשיר הזה הוא שהוא נגיש לשימוש תמיד וכשהוא נחוץ. חיסרון של המכשיר הזה הוא שהוא לא פועל פסיבית, כלומר הוא לא אפקטיבי בזמן שינה לדוגמא.

 

קטלן חשמלי ליתושים

המכשיר הזה הוא מהמוכרים ביותר, שכן הוא לא עושה שימוש בחומרים רעילים. האור הבוקע ממנו מושך אליו יתושים, כמו כן גם מעופפים אחרים, וקוטל אותם במהירות ברגע שהם יוצרים מגע עם הסליל החשמלי. המכשיר מיועד לשימוש פנימי, אך יכול להתאים לחללים חיצוניים במידה והם מקורים.

 

נוזלים, טבליות, וחומרים דוחי יתושים

מכשירי טבליות ונוזלים

ישנם מכשירים המתחברים לשקעים הבייתים ואליהם מחוברים או נוזלים או טבליות הדוחים יתושים. המכשירים האלו טובים במיוחד לשימוש פסיבי כי הם מרחיקים את היתושים ולא קוטלים אותם כך שהם לא מהווים מטרד מלכתחילה.

מצד שני השימוש בכימיקלים מצריך שימוש נכון, השם דגש על בטיחות, וכולל לחבר את המכשיר במרחק מסוים מבני הבית ושמירה על חלון פתוח. המכשירים הללו מוגבלים בזמן פעילות ויש לנתק אותם לאחר 8 שעות שימוש, ויש דגמים המגיעים עם מנגנון מובנה הגורם לכיבוי אוטומטי.

 

נרות ציטרונלה

שימוש בנרות או חומרי בעירה ייעודיים הוא פתרון יעיל גם כן, והמקור של החומרים הוא טבעי ולא סינטטי כמו במכשירים חשמליים. מה שכן השימוש בנרות דורש פיקוח ולא מאפשר שימוש במהלך השינה בגלל הסכנה הבטיחותית שזה מהווה. בנוסף היעילות הולכת ויורדת לאורך זמן השימוש.

 

תמרוקים לריסוס ומריחה

 רולר או ספריי אישי

הפתרון של מריחת חומר דוחה יתושים הוא מהיעלים ביותר שכן הוא מבטיח הימנעות מעקיצות, גם אם ישנם יתושים באותו החדר. החומר יכול להיות סינטטי או טבעי ובעיקר מקנה לנו שליטה על המינון.

 

לסיכום

ישנם מגוון אפשרויות להגנה מפני יתושים בתוך הבית, יש רק לבחור את האופציה המתאימה לכם ביותר, מבחינה שימושית, בריאותית, ואפקטיבית.

קוטל יתושים

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

מדריך מקיף למחסני עץ
מדריך מקיף למחסני עץ

מחסני עץ היו מרכיב עיקרי בתעשיות שונות במשך מאות שנים, ומציעים שילוב של קסם כפרי, עמידות ופרקטיות. מבנים אלה, עשויים מעץ יציב ותוכננו לפתרונות אחסון

קראו עוד »
הדפסה על קנבס
הדפסת תמונות על קנבס

מאז פריצתו של העידן הדיגיטלי, כמעט ונעלמו אלבומי התמונות הפיזיים מחיינו. אנחנו כבר לא מעלעלים באלבומים הישנים כדי להיזכר באירועים, אלא גוללים בטלפון. עם זאת,

קראו עוד »