חיפוש

איזה צמחים מתאימים לדירה שכורה

השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו שומעים מדיירים שגרים בדירות שכורות נוגעות לשני נושאים עיקריים: שיפוץ הבית ובחירת צמחים מתאימים.

במדריך הקודם שלנו עסקנו בשיפוץ הבית של דירה שכורה והפעם בחרנו להתמקד בנושא השני והחשוב לא פחות – בחירת צמחים מתאימים.

יצאנו לבקר בכמה דירות שכורות במרכז הארץ וחזרנו עם רשימת הצמחים שמתאימים ביותר לדירות שכורות. להלן הממצאים:

 

  1. פיקוס גומי

הוא מושלם ומסתגל יפה בכל דירה. זה לא משנה אם יש לכם בדירה השכורה חלון קטן, מרפסת או גג, אתם תוכלו למצוא לפיקוס את המקום המתאים לו ביותר. שימו לב – יש לפיקוס הנחיות השקיה מסיומות שחשוב מאוד להכיר אותן וליישם. צריך להשקות אותו רק כשהאדמה שלו יבשה לחלוטין. אם תשקו אותו יותר מידי הוא עשוי לנבול. אם תרצו, אתם יכולים לזום אותו אחת לכמה זמן ולאפשר לו לגדול במהירות. אפשר להניח אותו על שולחן, על הרצפה או לתלות אותו מהקיר על עציץ מקרמה ייחודי. בכל אופן, חשוב שתשימו לב שאתם מניחים אותו במקום שיש בו שמש חלקית.

 

  1. סנסיווריה

יש לנו חולשה לסנסיווריה מ-2 סיבות:

  • השם שלו בשפה העברית הוא "לשון החותנת" ואנחנו אוהבים את החותנת שלנו
  • הוא צמח יפה ששורד בתנאים שונים (מתאים גם למי מכם שידועים בהריגת צמחים)

אם שמעתם פעם על סנסיווריה סביר להניח שאתם יודעים שיש לו עלים גבוהים וחזקים. אבל האם ידעתם שהוא נחשב לצמח שמטהר את האוויר? למקרה שלא, הגיע הזמן שתיחשפו לעובדה החשובה הזו. אם אתם בוחרים בו, אתם צריכים לשים לב שאתם מנקים אותו באופן קבוע מאבק ולא משקים אותו יותר מידי. אפשר לשים אותו בתוך הדירה או במרפסת אם יש לכם.

 

  1. מונסטרה

הוא כבש את הדירות השכורות בתל אביב (אבל לא רק). יש מי שטוענים שהוא חזר לאופנה בגלל הפינטרסט ששם הוא כיכב במשך תקופה ארוכה בתמונות של עיצובי דירות שכורות. האמת היא, שלא משנה לנו מה הסיבה להגעה שלו, העיקר שהוא הגיע. המונסטרה הופך כל דירה שכורה לבעלת ווייב טרופי. כך שאם אתם חולמים על טיסה לתאילנד כבר תקופה והיא לא יוצאת לפועל, תדעו שהמונסטרה תאפשר לכם להרגיש חו"ל בבית. אם תבחרו בה, כדאי שתשקו אותה פעם בשבוע ותבדקו שהאדמה יבשה. אם אתם משקיעים בצמחים ויש לכם זמן פנוי, אתם יכולים לדשן אותה אחת לחודש ולאפשר לה לקבל את הוויטמינים והמינרלים שהיא זקוקה להם. רגע לפני סיום, חשוב לנו לציין שאתם צריכים לשים לב שאתם מעמידים אותה במקום עם מעט שמש.

 

לסיום

אלו היו 3 הצמחים שמתאימים לדירה שכורה שראינו בדירות שכורות רבות שבהם ביקרנו. כעת, אתם יודעים מהם הצמחים הללו ותנאי הגידול שלהם, כך שנותר לכם רק לבחור את הצמחים המתאימים לכם ביותר.

גבעול

 

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »