חיפוש

איזה עציצים הכי מתאימים לבית שלך ואיך כדאי לטפל בהם

גינות אורבניות, עציצים בפינות שונות בבית ועולם הגננות הביתי בכלל הוא תחום פופולרי במיוחד בשנים האחרונות.

כיום, אנשים רבים מבינים את החשיבות, היופי והתרומה של הוספת עציצים לבית והטיפול בהם.

יחד עם הטרנד ההולך ונהיה פופולרי יותר ויותר, נדרשת הבנה של איזה עציצים מתאימים לאן – ישנם עציצים אוהבי צל או שמש, כאלה האוהבים השקיה תכופה ואלה שרק לא רוצים

שתיגע בהם יותר מדי.

איך אפשר לדעת איזה עציצים מתאימים לבית ואיך כדאי לטפל בהם? כל התשובות במאמר הבא.

 

עציצים בבית וגינה אורבנית

הסוד הגדול להצלחת גידול העציצים או הגינה האורבנית היא הצמחים הנכונים, הציוד הנכון והשקיה נכונה. מעבר לרכישת העציצים האהובים עליכם במשתלה, חשוב לעבור במקום מקצועי כמו חנות הידרו לקניית ציוד מתאים. לאחר שביצעתם את כל הקניות הנחוצות, הגיע הזמן להבין קצת בטיפול.

 

עציצים תוך ביתיים ללא צורך בהרבה אור

עציץ בחדר האמבטיה, במשרד או בחדר השינה יכול להוסיף, מעבר לטאצ' עיצובי, רוגע ושלווה לחדר. עם זאת, עציץ המיועד להיות ממוקם באזורים אלו צריך להיות חזק ועמיד במיוחד. בנוסף, לרוב נרצה לבחור בקטגוריה זאת צמחים שלא דורשים תחזוקה מיוחדת, אלא טיפול בסיסי.

 

עציצים מתאימים

בקטגוריה זו נוכל למצוא עציצים רבים, ביניהם עציצים נופלים, דוגמת פוטוס, פוטוס מוס, פילדנדרון סקנדנס ופיקוס פומילה. עציצים עומדים מושלמים יכולים להיות סנסיווריה, פיקוס כינורי, אלוורה ומונסטרה.

 

איך מטפלים בהם?

עציצים אלו זקוקים לתאורה בינונית מקסימום, ללא שמש ישירה. רצוי להשקות בתדירות נמוכה ולהקפיד לאפשר לקרקע להתייבש בין ההשקיות.

 

עציצים תוך ביתיים למקומות מוארים

צמחים שניתן ורצוי למקם במקומות מוארים בבית, המגיעה אליהם שמש ישירה. גם הם פעמים רבות נחשבים לעמידים במיוחד, תחת תנאי ההשקיה והתאורה המתאימים להם.

 

עציצים מתאימים

עציצים נופלים, דוגמת בת שבע, סנציה או פילאה, יחד עם עציצים רבים נוספים – ביגוניה, יוקה, פיטוניה, פילדנדרון בירקין ורבים נוספים ויפים. בקטגוריה זו נוכל למצוא, יחד עם הצמחים הירוקים, עציצים צבעוניים.

 

איך מטפלים בהם?

גם בצמחים אלו חשוב להיזהר לא להשקות יתר על המידה. כדאי להשקות כאשר כ70% של האדמה בחלקה העליון יבשה. בעת ההשקיה, חשוב לתת למים להתנקז מהחור התחתון כך שהשורשים לא יטבעו.

 

עציצים למרפסת או לגינה

בקטגוריה זו ניתן למצוא צמחים רבים – צמחי תליה, מטפסים, פרחים עונתיים ורב שנתיים ואף עצי פרי. לפי גודל המרפסת ואף הצורך (תמיד ניתן לגדל צמחי תבלין או פירות) יש לבחור את העציצים המתאימים.

 

עציצים מתאימים

בקטגורית המטפסים ניתן למצוא את הפסיפלוריה, פנדוראה והגפנית המחומשת. צמחי תליה יכולים להיות דיכונדרה כסופה או וינקה זוחלת. קיימים אף עציצים לצל – מונסטרה, פיקוס גומי ועוד.

 

איך מטפלים בהם?

השקיה עד ניקוז המים וייבוש האדמה בין השקיות.

 

פרח

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »