חיפוש

צמחים ללובי הבניין: האם חברת אחזקה מספקת או צריך לקנות לבד?

כמעט בכל בניין משותף שבו לובי (ולמעשה גם בעוד הרבה מאד בתים ובניינים אחרים), נהוג להציב צמחים, לרוב מלאכותיים. על פניו, יהיו מי שיתהו על נחיצותם של צמחים ללובי הבניין, בטענה שזהו אולי תקציב שאין בו צורך חיוני – אך תחזוקתו וניראותו של בניין מעידה עליו אולי יותר מכל, זאת לצד הממצאים ההולכים וגדלים בעולם המחקר, המצביעים על יתרונות רבים מספור שמבצעים הצמחים באדם (בין אם הם מלאכותיים ובין אם לא).

חשבו על יום שבו בחרתם להשקיע בבגדים יפים – האם לא תרגישו בו טוב יותר, וייתכן כי תפיקו ממנו את המיטב בזכות כך? גם העוברים והשבים בבניין (וכמובן גם תושבי הבניין עצמו) יוכלו להתרשם מכך שהושקעו מאמצים רבים בשמירה על המקום, ולכן סביר להניח שהם ישמרו עליו גם הם, ולעתים הם אף עשויים לעשות זאת באופן שאינו מודע לחלוטין.

 

מי משלם עבור צמחים ללובי הבניין?

בהרבה מקרים, הנוהג המקובל הוא שחברת האספקה היא המשלמת עבור צמחים ללובי הבניין, אולם ישנם מקרים רבים שבהם אין זה כך, ואילו הדיירים הם המממנים את רכישתם. אך בין כך ובין כך, יש לוודא עוד לפני מעמד הרכישה כי הולכים להיבחר צמחים איכותיים ולא אפשרויות זולות הקיימת בשוק. במיוחד במקרים בהם הדיירים הם האמונים על מלאכת הקנייה, כדאי מאד לבדוק בראש ובראשונה מהו התקציב הכולל הניתן מסך הדיירים עבור הצמחים.

כך, אם הסכום נמוך יחסית מומלץ לרכוש כמה עציצים בודדים במקום לרכוש הרבה צמחים שאיכותם ירודה ומחירם נמוך. חשוב להבין כי צמחים ללובי הבניין הם הזדמנות אסתטית נפלאה לעיצוב החלל, אך יש בה גם "סיכון" – כיוון שאם לוקחים החלטות לא נכונות, היא עלולה להיראות כחיקוי שהיה עדיף לא להציב במקום כלל, מלכתחילה.

 

מדוע בתים משותפים בוחרים להציב צמחיה מלאכותית בלובי הבניין?

רבים יתהו מדוע לבחור דוקא בעציצים מלאכותיים, ובכן – מלבד המחיר ההתחלתי הנמוך באופן משמעותי מצמחיה חיה, יש לזכור כי גם ההוצאות השוטפות עבור תחזוקת העציצים יהיו נמוכות מאד, ולמעשה הן ידרשו רק כמה פעולות ניקוי פשוטות אחת לשבוע או שבועיים. לצד זאת, צמחים מלאכותיים אינם נושאים מזיקים ואין כל סכנה כי הם יהוו מפגע בריאותי (אם בשל רגישות ואלרגיות ואם בשל התפתחותו של ריקבון בצמחיה חיה).

 

מה חשוב לקחת בחשבון?

כדאי לזכור כי לא רק עלות רכישת העציצים הראשונית כרוכה בהוצאה, אלא גם תחזוקת העציצים לאורך זמן. אמנם במקרה של צמחים מלאכותיים לא יהיה מדובר על עבודה רבה, אך כאמור בהחלט מומלץ לנקות את העציצים מאבק (אחת לכמה חודשים ניתן לנקות גם עם חומרים ייעודיים אחרים, אם רוצים בכך), וכן לדאוג לשיפוץ ושדרוג אם יש צורך. זכרו כי ככל שתקפידו לקנות צמחים מחברה מקצועית, כך עבודות התחזוקה הנצרכות מצדדם יהיו קטנות יותר.

עוד כדאי לקחת בחשבון כי בלובי הבניין עוברים הרבה אנשים, בהם כאלה המתניידים בכסאות גלגלים ועגלות, וכמובן גם ילדים וחיות מחמד; כמו כן, במיוחד בסוף הקיץ עוברים לא פעם חלק מהדיירים לדירה אחרת, והם עוברים בלובי הבניין עם חפצים גדולים ומגושמים. לכן, חשוב להציב את העציצים במקומות מוגנים ולא באזור שעלולים העוברים ושבים לגעת בהם – או להתפתות לגעת בהם, במקרה של ילדים קטנים. כך תשמרו על אורך חיי העציץ באופן מובטח, ותדעו כי הוא ימשיך להיראות במיטבו גם לאחר שנים רבות של שימוש.

 

הבטיחו לבניין שלכם את הטוב ביותר

חברת דקוריישן 2000 מעצבת ומשווקת מבחר עציצי בוטיק, לכל סוגי המוסדות ולכל אזורי בארץ. באולם המכירות של החברה שבמושב רינתיה ניתן להתרשם מקטלוג מוצרים יפיפייה ומרשים – מלא בצבע, סטייל ואיכות ללא פשרות – בו בין היתר עצים בגודל טבעי, עציצים נמוכים ובינוניים, קירות ירוקים ומבחר גדול של ציוד נלווה. אנשי הצוות במקום מתמחים בכל העולם הרחב (והמרתק) של צמחיה מלאכותית, והם עומדים לרשותכם בכל שאלה ונושא שתרצו להתייעץ לגביו. כך, לא משנה מי משלם עבור צמחים ללובי הבניין במקרה שלכם, חברת האחזקה או הדיירים עצמם – תוכלו לדעת למי כדאי ללכת, לפני הכל.

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם חברת דקוריישן 2000 צמחיה מלאכותית: https://www.decoration2000.co.il

לובי

אולי יעניין אותך גם

עיצוב פנים
3 סיבות להיעזר במעצבת פנים

עיצוב פנים היא עבודה יצירתית, שמעוגנת בידע ובכללים של יסודות העיצוב, כמו קומפוזיציה, פרופורציות, צבעים ותאורה. בנוסף, מעצבי פנים מיומנים ובעלי ניסיון מביאים איתם כישורים

קראו עוד »