חיפוש

מספר טיפים לעיצוב הבית

אם תכננתם לעצב את ביתכם תדעו שיש מספר כללים וטיפים לעיצוב הבית שכדאי ליישם ועל ידם להגיע לעיצוב הבית המושלם. כל תוספת שתוסיפו בצורה נכונה, תשדרג לכם את הבית ולא במעט. יש מספר דברים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם נכנסים לשיפוץ ועיצוב הבית מחדש, או שקניתם דירה חדשה מקבלן והנכם רוצים לרהט ולעצב אותה כאוות נפשם.

שינויים

אל תתנו לפחד להוביל אתכם – תעזו, תקבלו החלטות קיצוניות, עיצוב זה לא לפעם אחת בחיים. אין כמו להחליט לעצב במשהו שבחיים לא דמיינתם שתעשו, אך כמובן לקחת בחשבון שלא להשקיע ממיטב כספיכם כדי שבעת השעה שתרצו להחליף את העיצוב, לא תהססו ותעשו זאת בקלי קלות.

רהיטים

במידה ותרצו לייצר תחושה של מקום וחלל גדול, תמיד תשתמשו בקווים מוארכים, למשל ספה 3 מטר, מטבח עם אי ארוך, מדפים ארוכים וכל דבר שתוכל לקבל תחושה של אופן ספייס.

כחלק מטיפים לעיצוב הבית יש לקחת בחשבון מספר דברים.

סטים ומקובעות – אל תהיו כאלה. לעולם אל תבחרו סטים כמו סלון, מטבח ופינת אוכל. תיקחו קצת מכל דבר, לטעום מזה ומזה, אם בחרתם ספה שחורה, תיקחו כורסה מעוצבת בצבע חרדל או ורוד בהיר. אם החלטתם על קווים ישרים במטבח, תנסו לשנות טקסטורה בחדר האמבטיה וכך הלאה. ההחלטה הזאת תיתן לבית שלכם עוד גוונים וכיוונים שלא חשבתם עליהם.

אלמנטים שמקבילים לרהיטים: אל תתביישו לעצב בכל מיני עציצים או צמחים מלאכותיים בכל מיני מקומות בבית, הוספת צבע ירוק למרחב שלכם יעשה לכם רק טוב כאשר תכנסו ותרגישו את הבית מבפנים.

לגבי המטבח, אל תעמיסו ציוד וכלים על השיש ושולחן העבודה. מטבח שכיף להיות ולבשל בו זהו מטבח נקי מאלמנטים.

מקלחת טיפים לעיצוב הבית

צבעים

אם אין לכם כיוון לצבע כלשהוא, אל תנחשו – תלכו על הלבן שכולנו אוהבים. אפשר לשחק עם מספר צבעים במקומות שונים בבית כמו בסלון או במטבח. לדוגמא: בנישה של הטלוויזיה אפשר לצבוע את כל הקיר בצבע בטון אם אלמנטים רוחביים וארוכים. במטבח אפשר לתת תחושה של מסעדה ולעצב את התאורה בצבעים המומים, צבעים חמים וקצת להחדיר נורות לד לבנות בין לבין.

תמיד תוכלו לשחק אם הצבעים, שלכל הצבעים הבסיס יהיה לבן, שחור או חום. כל גוון שתרצו להוסיף לאחר מכן ישתלב יפה בין כל הצבעים, אך חשוב לזכור – הבסיס חשוב מכולם.

אל תבחרו את הצבע לפי ראות עינכם, תבקשו לראות איך הגוון שלו נראה על הקיר ולא איך שהוא נראה בקופסה שלו. כנראה שתצליחו לשים לב לשוני בין הגוונים, כיוון וכל קיר מקבל את הצבע בצורה שונה ובניגודיות אחרת לחלוטין. לכן חשוב לבצע "מבחן צבע" – להעביר את הצבע על מספר משטחים ולראות את התוצאות בשטח!

אם כבר דיברנו על ניגודיות, הוסיפו אלמנט שחור לכל חדר בבית, כך תקבלו מרקמים מדהימים בבית.

תאורה

תמיד תשתמשו בגופים של תאורה כדי להגדיר כל חלל וחלל בבית. בעזרת מנורות מכל מיני סוגים, תוכלו להגדיר בדיוק כל נקודה וחדר בבית. תבחרו גופי תאורה שלא ישתלטו לכם על העיצוב של החדרים והבית. בכל חדר מומלץ לתלות מראות, כך האור שמגיע מהחלון תמיד יאיר את החדר שיקבל צבע ומרקם של בהירות עדינה ויפה.

תמונות

תדאגו להשאיר קצת כסף לאמנות בבית, לאחר הרכישות של כל הציוד הנלווה של הבית.

אל תשאירו שום קיר חשוף, תמיד תבחרו תמונות מגוונות, צבעוניות וכאלה שנותנות כוח כאשר אתם מסתכלים עליהם. תזכרו כי תמונות ישלימו לכם את העיצוב והטקסטורה של הבית בכל מקום שתתלו אותם.

תשקיעו בתמונות – בין אם קנבס, מסגרות מקצועיות, זכוכיות ועוד כל מיני אלמנטים שיכולים להוסיף לתמונה שלא תראה "פשוטה" מדי. אתם תתפלאו כמה מסגרת מעץ או זכוכית מסוגננת יכולה להשפיע על נראות התמונה לטובה.

טקסטיל 

לגבי טקסטיל יש הרבה מה להוסיף – נסו להניח מספר כריות בצבעים שונים לחלוטין בכל אחת מקצוות הספה, שכל הכריות יהיו בגדלים שונים, תנו לזה כמה דקות וכבר תראו איך אתם מתמכרים לתחושה הצעירה והרעננה של הבית והסלון.

בכל אמבטיה ושירותים בבית תפרשו שטיחים גדולים ומעוצבים, אל תשכחו את האזור מתחת לכיור, שם מומלץ ורצוי לשים שטיח כדי שכל הטיפות שנופלות מהידיים לאחר שטיפה יספגו בתוכו.

קיים באחד מהחדרים רצפות מחומרים שונים כמו קרמיקה ופרקט? תפרשו שטיח בניהם, תרגישו את האווירה של החופש.

תבחרו עוד מספר כריות נוי קטנטנות לחדרים ולכורסה המעוצבת שנמצאת בסלון, תנסו להרגיש כמה שיותר חופשיים ומשוחררים, אחרי הכל זה הבית שלכם.

טיפים לעיצוב הבית

ניקיון וסדר בבית

סיימתם לעצב ועכשיו צריך להתחיל להחזיק את הבית בצורה נקייה וחכמה. זה לא קל אך לא קשה כל כך.

תדאגו לארגן לעצמכם את הזמן לטיפוח לניקיון של הבית, אחרי הכל, לא משנה כמה הבית יפה ומעוצב, אם הוא לא נקי לא יהיה לכם נחמד לשהות בו.

מדי פעם תדאגו לעבור על האלמנטים, אקססוריז, שטיחים, צמחיה חיה ומלאכותית וכל דבר שדורש ניקיון מאבק וניקיון יסודי.

תחלקו תפקידים בנכם, בין אם אתם גרים ביחד ובין אם אתה או את גרים לבד.

אחרי הכל, אווירה של בית יש רק במקום אחד.

אולי יעניין אותך גם

עיצוב פנים
3 סיבות להיעזר במעצבת פנים

עיצוב פנים היא עבודה יצירתית, שמעוגנת בידע ובכללים של יסודות העיצוב, כמו קומפוזיציה, פרופורציות, צבעים ותאורה. בנוסף, מעצבי פנים מיומנים ובעלי ניסיון מביאים איתם כישורים

קראו עוד »