חיפוש

טיפים לאירוח לא פחות ממושלם בערב החג

החג הכי כייפי בשנה הגיע, ואיתו מגיעה גם הסעודה המשפחתית המסורתית – ארוחת ערב החג.

כולם חגיגיים ויפים, מוכנים לארח ולהתארח, מצפים בכיליון עיניים למפגש עם המשפחה המורחבת וכמובן – מחכים לרגע של הארוחה עצמה.

אך לא עבור כולם ערב זה מהנה ונטול דאגות, ישנם אנשים שעבורם רגע זה מלווה בלחצים, קוראים להם ״המארחים״.

כל מארח רוצה שהאירוח שלו יהיה לא פחות ממושלם בערב החג, ועל כן ההכנות הן מרובות ומפלס הלחץ גבוה.

ישנן דרכים רבות לעשות את ערב החג באופן מושלם מבלי להיכנס לתסבוכת ולחצים, כל הטיפים לפניכם.

 

הקפידו על להכין מראש

הטיפ הכי טוב לערב החג עצמו הוא להכין כמה שיותר דברים מראש. בחרו בתפריט שכולל מנות שאפשר לעשות אותן יום קודם או אפילו שבוע קודם ושהקפאה לא תפגום בטעמן. למשל, ממרחים שונים שניתן לעשות יום לפני – כבד קצוץ, טחינה, לימון כבוש, מטבוחה וכדומה. את מנות הבשר והמרק הקפידו להכין יום או יומיים מראש וברגע האמת רק לחמם אותן (לא רק שזה לא יפגע בטעמן, במקרים מסוימים זה רק ישביח), ודברים כמו סלטים ודגים השאירו לסוף. ניתן גם לבקש מחלק האורחים להביא סלטים מה שיחסוך את הטרחה, ואת הדגים להכין כמה שאפשר מראש וברגע ההגשה רק לחמם. קינוח למשל, הוא קלאסי להכנה מבעוד מועד – עוגה, פאי, מלבי או כל דבר אחר.

 

חלקו תחומי אחריות

כולם כבר יודעים – מנהל טוב זה לא אחד שעושה הכל בעצמו (למעשה, את הרב הוא לא עושה בעצמו), אלא כזה שיודע להאציל סמכויות לאחרים ולהפעיל אותם. ואל תתבלבלו, לנהל אירוח של ארוחת חג זה פרויקט לא קטן. לכן, נסו להאציל סמכויות בכל נושא שאתם רק יכולים. אם יש קרוב משפחה שאלוף בהכנת בשר – אל תתביישו לבקש ממנו להכין מנה עיקרית, אחת האורחות מבינה ביין? בקשו ממנה להביא כמה בקבוקי יין משובחים וכך תחסכו לעצמכם חלק מהקנייה ומהסחיבה, שאר בני הבית לא עסוקים? בקשו מהם להיות שותפים למלאכת הניקיון ולהליך רכישת המזון.

 

בקשו מתנות שיכולות להקל עליכם

אחד היתרונות של להיות מארח, זה שהוא מקבל הרבה מתנות לראש השנה. נצלו יתרון זה ובקשו מתנות שאתם צריכים לערב החג עצמו. אם חסרים לכם כלי אירוח אל תהססו לבקש מהאורחים כמה כאלו. אם אתם חפצים במגש קינוחים יוקרתי לסיום הארוחה, בקשו זאת כמתנה בפני עצמה. מעוניינים בפרחים שיקשטו את השולחן בארוחה, אחד האורחים יוכל להביא זאת כמתנה. כל דבר שיכול להקל עליכם – אל תהססו לבקש!

אז נכון, אירוח ערב החג הוא לא משימה קלה, אך אם תכינו כמה שיותר דברים מראש, תחלקו תחומי אחריות באופן מושכל ונכון ותבקשו מתנות שרק יקלו עליכם – תוכלו לא רק לצלוח את האירוח בשלום אלא גם להפוך אותו ללא פחות ממושלם.

 

מזיגה לכוס

אולי יעניין אותך גם

בדק בית
בדק בית

לאחרונה נתקלנו במונח "בדק בית" במהלך שיחות עם מכרים והתביישנו לומר שאינינו מכירים במושג המדובר. לאחר זמן מה, החלטנו שלא להישאר אדישים לצמד המילים שנשמעות

קראו עוד »