חיפוש

טיפול בנזילות בביתכם

אם הגשם תפס אתכם לא מכונים, והתחילו הנזילות אל תוך הבית, או שאולי מערכת המים שלכם החליטה לעשות קצת בעיות, וצינור אחד התפוצץ, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם ההצפה בצורה נכונה ויעילה.

 

טיפול בנזילות, מאיפה מתחילים

נזילה בעקבות בעיית איטום:

קודם כל, ברגע שיש לכם נזילה, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לאתר את מקור הנזילה, אם מדובר על נזילה בעקבות הגשמים יש לוודא שאתם עושים את המקסימום לעצור את חדירת המים.

ראשית נסו להגיע לאזור הגג ולראות אם המרזב פתוח, לרוב בגלל שהמרזב סתום, נוצרת שלולית על הגג ואז המים מחלחלים אל תוך שטח המבנה.

את הפעולה הזאת יש לעשות כמובן בצורה בטוחה, תוך שמירה והקפדה על דגשי בטיחות ונסו להימנע מעליה לגג בימים גשומים וסוערים.

המרזב פתוח ועדיין המים נכנסים, פשוט מאוד נסו להזיז רהיטים מהאזור בו נכנסים המים, לאחר מכן אם יש רהיטים או חפצים שלא ניתן להזיז פשוט מאוד פרסו עליהם שכבת ניילון שתגן עליהם עד לתיקון הנזילה, וביצוע איטום של הגג.

במקרה שבו יש לבצע איטום, קחו בחשבון כי ברגע שהגג רטוב לא ניתן לאטום אותו בצורה יסודית, לכן יש לחכות לכמה ימים של שמש ללא גשמים ורק לאחר מכן בעל המקצוע יוכל להגיע ולבצע איטום של המבנה.

 

נזילה מצינור שהתפוצץ:

אחד המקרים הקלאסיים, במקרה כזה חשוב מאוד לסגור את ברז המים הראשי (כן, גם אם זה אומר שלא תהיו עם מים עד שיגיע אינסטלטור).

אם המים פגעו בשטיח, הדרך הטובה ביותר היא לגלגל את השטיח, למרות שיש נטייה לחשוב שכדאי להשאיר את פרוס ופתוח וככה לתת לו להתייבש, יש דרך טובה הרבה יותר, גלגלו את השטיח, העמידו אותו וכל המים שנמצאים בשטיח ירדו לבד ויצאו ממנו. רק דאגו לוודא להזיז אותו ושהוא לא יעמוד בתוך השלולית שהוא יוצר. לאחר מכן אם יש ימים של שמש הוציאו את השטיח לכמה ימים בשמש, כאן כבר כדאי באמת לפרוס אותו.

 

יש לכם שואב מים ? מעולה ! זה הזמן להשתמש בו.

במקרה של נזילה עם מים רבים, וודאו כי שואב האבק שלכם יכול לשאוב גם מים, התחילו לשאוב את המים עם השואב ואפילו פזרו מגבות.

ברגע שיש הצפה, אחד הדברים החשובים ביותר הוא להוציא את המים כמה שיותר מהר, ברגע שהמים מחלחלים לתוך הרצפה והקירות הם יוצרים לחות גבוה, הלחות הזאת עלולה לגרום לעובש ופטריות שיכולים להפוך למפגע בריאותי.

צינור מים

 

איך תטפלו בנזילה באופן הטוב ביותר ?

קודם כל חשוב לאתר את הנזילה, רק אחרי שאיתרתם את הנזילה, תוכלו לעשות טיפול יסודי בצינור שהתפוצץ.

הדרך היעילה ביותר לאיתור נזילות מצלמה טרמית, בזכות השימוש במצלמה טרמית שהיא כלי שיש רק לשרברבים מקצועיים ובדדים בישראל, תוכלו לא רק לאתר במהירות את הנזילה ולטפל בה, אלא גם לבדוק את כל מערכת הצנרת בבית ולוודא כי גם היא תקינה.

אולי יעניין אותך גם