חיפוש

היכן למקם את ארון התקשורת בבית? מספר טיפים

מבלי ששמנו לב, אנחנו באופן יום יומי מתעסקים באמצעי מדיה ותקשורת. סמארטפונים, טאבלט, סטרימרים ודברים נוספים אלו רק חלק מאמצעי התקשורת שאופפים אותנו בחיי היום – יום. כשמדובר במרחב הביתי שלנו, הבית צריך לתמוך בכל פעולות התקשורת הללו, וכאשר מדובר בארגון או בית עסק, הדבר הופך לאף משמעותי יותר ומורכב.

 

בית עסק חי ונושם על תקשורת טכנולוגית ולכן כמויות הציוד הן בהתאם. מבין הציוד שיש להחזיק לשם כך נמנים: טלפוניה, ראוטרים, נתבים, מתגים, כבלים ועוד אלמנטים נוספים הדרושים על מנת לתחזק את כל המערכת התקשורתית. מדובר במערכת רבת היקף שכן היא משמשת על מנת לספק בסיס תקשורתי בין העובדים בחברה, בין העובדים ללקוחותיהם ובין העובדים לספקים. העניין תקף כשמדובר בחברה בכל סדר גודל שהיא, וכשמדובר בארגון גדול אז על אחת כמה וכמה.

 

מקום ייעודי לציוד תקשורת

מכיוון שמדובר בציוד גדול ובכמות מסחרית, נוצר הצורך לרכזו במקום ייעודי. ישנן שתי אופציות: אם מדובר בחברה גדולה שיש לה בסיס פיזי איתן – כדאי לרכז הכל בחדר תקשורת ייעודי. אם מדובר בארגון עסקי לא גדול במיוחד או בבית פרטי – כדאי לרכז הכל בארון תקשורת.

 

מהו ארון התקשורת?

כאמור, ארון תקשורת אמור לרכז באופן מסודר ויעיל את כל ציוד התקשורת שהבית או העסק זקוקים לו. הארון מתאים גם לבתים קטנים מאוד שצרכי התקשורת שלהם בסיסיים. הארון מרכז את כל צרכי הבית – הטלפוניה, ציוד הרשת וכל הכבלים הנדרשים לחיבורים השונים. אמנם זה נשמע קל ומזערי, אך ישנה חשיבות מיוחדת למיקומו של הארון. ארון התקשורת צריך להיות במקום מבוקר יחסית, ליד פתחים ייעודיים לכבלים נכנסים ויוצאים, בקרבת פסי שקע ומתח ועוד. לכן, ישנה חשיבות רבה למיקום של ארון התקשורת בבית.

 

בחירת ארון תקשורת ומיקומו

לאחר שנפלה ההבנה כי ארון תקשורת נחוץ בכל בית עסק ובכל בית, נשאלת השאלה – כיצד בוחרים אותו ואיפה ממקמים אותו?

הדבר הראשון שצריך לעשות זה לאפיין את הצרכים של הבית או בית העסק – איזו רשת תשתיות תקשורת קיימת וכמה אלמנטים יש החל מכבלים ועד לציוד יותר מאסיבי. לאחר שאנחנו יודעים מה ארון התקשורת צריך להכיל, נהיה חכמים יותר בהכנת רשימה יבשה של ציוד שייכנס לארון. חשוב גם לבדוק ולציין את אופן החיבור של כל אלמנט בארון. למשל, ממיר של יס ידוע בכך שהוא מותאם מבחינת גודל וחיבור לארון תקשורת ביתי. על בסיס כל זה יוצרים שרטוט של הארון וכך רואים את גודלו. וודאו שכל הציוד נכנס כהלכה ושהארון לא צפוף מדי.

על מנת לדעת היכן למקם את ארון התקשורת, יש לבצע הערכה מושכלת של נקודות התקשורת בבית, הן מבחינת מיקומן והן מבחינת הכמות שלהן. כדאי שהארון ימוקם בחלק מרכזי בבית, היכן שמתרכזים הרבה מאמצעי התקשורת, כדי שלא יהיה צורך בכבלים ארוכים מדי.

ארון תקשורת

אולי יעניין אותך גם