חיפוש

דרכים לעיצוב גינה יוקרתית

החלום של כמעט כל ישראלי הוא בית עם גינה פרטית בה אפשר לשבת ולהירגע עם ספר, או לארח חברים ומשפחה.

לעיצוב הגינה יש השפעה רבה על החוויה שלנו ממנה – בעוד גינה מעוצבת ויפה תהווה מקום נהדר עבור מגוון שימושים, גינה מוזנחת ולא מושקעת תהיה נטושה וזה פשוט חבל.

אם אתם חושבים על עיצוב הגינה שלכם מומלץ לבצע תכנון מקדים שכן עיצוב ללא תכנון יביא לתוצאה לא מסודרת וכנראה רחוקה ממה שהתכוונתם אליה.

מה צריך לדעת לפני עיצוב גינה, וכיצד נעשה זאת?

 

דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני העיצוב

האפשרויות בעולם עיצוב הגינות הן כמעט בלתי מוגבלות, וכדי שנדע מה אנחנו רוצים ישנם מספר דרכים שאנחנו צריכים לברר עם עצמנו כדי לבחור נכון:

תקציב:

תקציב הוא גורם מגביל מצד אחד, אך מצד שני תכנון תקציבי מסייע לנו להבין מהם הדברים החשובים עבורנו בגינה וכיצד לצמצם אפשרויות. בהינתן תקציב מוגבל, אנחנו צריכים להבין מהם הדברים הכי חשובים שיהיו בגינה: למשל, אם אנחנו מאוד אוהבים עצי פרי נשקיע בכך כסף.

 

מטרת הגינה:

לגינות שונות מטרות שונות – למשל, אם יש לנו ילדים בבית אולי נרצה להקצות בגינה מקום למשחקים או פעילויות חוץ מהנות אחרות עבורם; אם אנחנו מאוד אוהבים לבשל בטח נרצה עמדת מנגל, ועוד.

 

מדשאות:

בכמעט כל גינה יש דשא, אבל אנחנו צריכים לבחור האם אנחנו מעדיפים דשא אמיתי או סינתטי. לבחירה זו יש משמעות בהיבט של נראות הגינה, תחזוק שוטף שלה וגם מבחינת עיצוב הגינה – למשל דשא אמיתי דורש יותר הצללה.

 

דרכים שונות לעיצוב הגינה

אספנו עבורכם כמה רעיונות אפשריים לעיצובים נהדרים עבור הגינה:

בוסתן עצים:

עצי גינה הם תוספת נהדרת לגינה, ויש להם יתרונות רבים: במקרים רבים הם יוצרים צל רב, נראים יפה מאוד וכמובן – הם מביאים פרי. אם אנחנו רציניים בנושא הפירות חשוב לדעת כי ישנם עצי פרי הדורשים תחזוקה והשקעה וכדאי להיות מוכנים לכך.

 

שבילי הליכה:

אחד הדברים שנחמד לעשות בגינה זה ללכת – ממש סתם כך. גם אם אתם שותלים דשא בגינה שלכם, מומלץ לשלב שבילי הליכה שיתנו לכם מקום לתנועה, יאפשרו חלוקה מסודרת של הגינה ובאופן כללי ישפיעו לטובה על עיצוב הגינה.

 

פינות ישיבה:

בסופו של דבר אנחנו רוצים להנות מהגינה – וזאת לא עושים בעמידה. חיוני שיהיה לפחות אזור ישיבה אחד, ומומלץ לדאוג שאזור זה יהיה מוצל, יפה ונוח.

 

כיצד נעצב את הגינה?

אין כמו חיבור האדם לאדמה ולעבודת הכפיים שאנחנו משקיעים בטיפוח הגינה יש ערך וסיפוק בצידה. עם זאת, אנחנו ממליצים שבהקמה ובעיצוב הראשוני בגינה להיעזר בבעלי מקצוע המתמחים בגינון. אחת החברות המומלצות לצורך זה היא אנשי אדמה. אנשי אדמה מתמחה בפעולות גינון מכל הסוגים, ולה ניסיון רב בפרויקטים גדולים וקטנים כאחד הן בגינות פרטיות והן בגנים ציבוריים.

 

כיסאות ושולחן

אולי יעניין אותך גם

עיצוב פנים
3 סיבות להיעזר במעצבת פנים

עיצוב פנים היא עבודה יצירתית, שמעוגנת בידע ובכללים של יסודות העיצוב, כמו קומפוזיציה, פרופורציות, צבעים ותאורה. בנוסף, מעצבי פנים מיומנים ובעלי ניסיון מביאים איתם כישורים

קראו עוד »