חיפוש

איך לבחור דלת פנים?

אם לפני כמה עשרות שנים מישהו היה נתקל בשאלה הזו – סביר להניח שהוא היה צוחק לעצמו, פותח את אחת מדלתות הפנים בבית שלו ומסנן 'מה קורה לאנשים, מה זה משנה איזו דלתות פנים יש בבית?'.

אך העולם השתנה להפליא בכל הקשור לעיצוב הבית, אסתטיקה ופרקטיקה, וגם הטכנולוגיה התקדמה. אם בעבר היינו צריכים להסתפק בדלתות פנים פשוטות המשמשות אך ורק לחיץ בינינו לבין העולם שמחוץ לדלת, הרי שהיום יש לנו מבחר עצום של סוגי דלתות – צבעים, עיצובים, חומרים, גדלים ועוד אין ספור פרמטרים שהופכים כל דלת למיוחדת במינה. ובהתאם למבחר – כך גם הבלבול. אז אם אתם במסע לבחור את דלת הפנים שאהבה נפשכם, ואתם מעוניינים לעשות זאת ללא סיוע של מעצבי פנים, הנה מספר פרמטרים שחשוב לשים אליהם לב ויסייעו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה לכם ביותר. מוכנים? יוצאים לדרך!

דלת בתוך הבית

  1. התקציב עבור דלת פנים

לפני שאתם מגיעים לחנות או מתחילים לשוטט באינטרנט – קבעו את התקציב שמתאים לכם, והבינו מה המשמעות שלו. אם נלך על הממוצע, הרי שבכל בית יש 5-7 דלתות, והמחיר ההתחלתי של דלת פנים איכותית הוא 1,300 ש"ח לערך. בהתאם לפרמטרים שנעמוד עליהם מיד, נבין כי ככל שבדלת יש יותר 'תכונות' של איכות, כך המחיר גם יעלה. עשו חישוב זריז של התקציב העומד לרשותכם ומספר הדלתות הרצוי, ורק אז התחילו לחפש.

  1. סוג ופונקציה

יש לא מעט סוגי דלתות בשוק, כשהנפוצות שבהן הן דלתות כנף, ולהן פתיחה רגילה, כמו גם דלתות הזזה, הנפתחות אל תוך הקיר. כמו כן, ניתן להשיג דלתות כנף שיש בהם צירים נסתרים ולכן גם נושאים את משקל הדלת באופן מיטבי, שומרים על הדלת לאורך זמן, מונעים היתפסות של אצבע בדלת ומאפשרים לפתוח אותה באופן מלא. דלתות הזזה, לעומת זאת, הן דלתות עם צירים נסתרים הנפתחות במישור אפס אל קו הקיר. זהו פתרון נהדר לבתים קטנים שאין בהם הרבה מקום וכל סנטימטר של שטח חשוב, ולרוב ניתקל בהן בחדרי שירות, חדרי אמבטיה, חדרי ארונות ועוד – שם השטח חשוב מאוד. חשוב לציין כי כיום דלתות הזזה מיוצרות בטכנולוגיה מתקדמת מאוד – הן אינן חורקות ומרעישות וגם לא נתקעות או נופלות – הכי שקט ואלגנטי שיש.

  1. גודל

חשוב למדוד את הרוחב והגובה העומדים לרשותנו ולהבין גם מהם הגדלים הסטנדרטיים המוצעים בשוק. גודל דלת פנים סטנדרטית נעה היא 70-90 ס"מ ברוחב. גם כאן, חשוב להבין מה התנאים העומדים לרשותנו ומה הצרכים שלנו, כיוון שדלת המיועדת לשימוש עבור אדם מבוגר או עבור אנשים המוגבלים בתנועותיהם (למשל, עושים שימוש בהליכון או כסא גלגלים) צריכה להיות רחבה יותר מהמינימום, כ-80 ס"מ לרוחב. כמו כן, אם אנו מבקשים לרכוש דלת פנים לחדר השירותים המיועדת לשימוש עבור אנשים מבוגרים, חשוב לבחור דלת שניתן להתקין עם פתיחה כלפי חוץ, כך שבמקרה בו האדם מועד ונופל בחדר, חלילה, ניתו יהיה לחלץ אותו משם מבחוץ.

  1. חומרים

למעשה, החומרים מהם עשויה הדלת הם מכריעים מאוד בסוגיית האיכות שלה. גוף הדלת עצמו, המילוי והציפוי – עליהם נעמוד מיד, הם פרמטרים מרכזיים שקובעים גם את המחיר של הדלת. החומרים הללו משפיעים על רמת העמידות של הדלת, על הבידוד האקוסטי שלה (האם היא מבודדת לקול) והבידוד התרמי שלה (האם היא אטומה לתנאי מזג האוויר שבחוץ ושומרת על החום/קור).

לרוב ניתקל בדלתות מעץ מלא, דלתות פלדה ודלתות MDF, כמו גם בדלתות המורכבות ממסגרת עץ, העומדת בין שני לוחות מצופים. בלוחות הללו יש שכבת בידוד העשויה מחומרים מגוונים. היתרונות של סוג הדלת הזו היא קלות המשקל שלה, העמידות שלה והאופן שבו היא נשמרת לאורך זמן ולא נפגעת משינויי טמפרטורה או בלאי טבעי.

  1. המילוי

  • כוורת קרטון – כוורת קרטון נחשבת למילוי הקלאסי והסטנדרטי ביותר. ככל שהיא צפופה יותר, כך הדלת תהיה עמידה ואיכותית יותר. לרוב נבחר בדלתות אלה כאשר לא באמת ישנה לנו האם יהיה בידוד אקוסטי בחלל (נניח, בחדר ארונות או בחדר שירות)
  • פלקסבורד – הפלקסבורד הוא לוח העשוי מסיבי עץ ופשתן דחוסים. השילוב בין שניהם מספק בידוד אקוסטי ותרמי, חוזק, עמידות בפני חולאים המזיקים לעץ ומפני העיוות הטבעי של הע. וכן הם נחשבים למעכבי בעירה. עם זאת, החומר הזה נחשב לכבד יותר באופן יחסי. לרוב נעשה שימוש בדלת פנים עשויה פלקסבורד כשנזדקק לאיטום מפני רעשים.

דלת פנים לבנה לבית

  1. ציפוי

ציפוי הדלת הוא הרבה יותר מאשר בחירה אסתטית, אלא יש בו גם פונקציונליות חשובה. הנה סוגי הציפויים העיקריים עבור דלתות פנים:

  • למינציה – זהו הציפוי הזול והפשוט ביותר. הוא עשוי מפלסטיק או מיריעת נייר דקה, אותה מדביקים בלחץ או בחום. עם זאת, חשוב לציין כי ניתן להשיג דלתות למינציה באיכות גבוהה – זאת במידה שהן מצופות בפורמייקה גמישה. החסרון העיקרי של דלתות למינציה טמון בכך שיש להן עמידות נמוכה מאוד מפני מים, בלאי וחבלות. אם התקציב שלכם מוגבל והתנאים הללו לא מטרידים אתכם – דלת למינציה היא בחירה מצוינת.
  • ציפוי פורניר – פורניר הוא למעשה קליפת עץ דקה המודבקת ללוח, ועליה מושחים לכה. היא מתאימה בעיקר אם אנו רוצים ליהנות ממראה עץ טבעי, אך רק אם אין לכם צורך בעמידות מפני מים, שכן הפורניר רגיש ללחות.
  • ציפוי פורמייקה – הפורמייקה נחשבת לעמידה לשינויי טמפרטורה, קלה מאוד לניקוי, עמידה למים וקלה מאוד לניקוי. גם ברמה האסתטית, היא נחשבת למגוונת מאוד שכן היא מאפשרת בחירה בין מגוון צבעים וטקסטורות. את איכות הפרורמייקה נזהה על פי עובי הלוח וכן איכות הדבק המשמש להדבקתה – המחיר, כמובן, נגזר מפרמטרים אלו גם כן.
  • שלייפק/צבע בתנור – זהו הציפוי היוקרתי ביותר, והוא מיוצר במגוון רחב של איכויות. כדי להבטיח צביעה איכותית, חשוב לשים לב שהצבע בו עושים שימוש הוא אקרילי או אפוקסי (שכן צבע פוליאוריתני נחשב לאיכותי פחות). החומרים הללו מעניקים ציפוי איכותי ועמיד לאורך זמן, ואין סכנה שהגוון ישתנה ככל שחולף הזמן. בנוסף, שימו לב שהצביעה האיכותית ביותר נעשית על גבי לוח פורמייקה. כך מרוויחים את היתורנות המלאים משני סוגי הציפוי – בדלת אחת!
  1. עמידות למים

כאשר עץ בא במגע עם מים, גם אם מדובר ב'מקווה' מים קטנטן – הוא סופח את המים אליו במהירות ובסופו של דבר, זה גורם לעץ להתעוות, להתנפח והדבר גורם גם ליצירת עובש ופטריות. במטרה להתגבר על הקושי הזה, דלתות הפנים המובילות והפופולריות ביותר על ידי צרכנים הן דלתות עמידות למים, העשויות בחלקן התחתון מחומר פולימרי המצויד בתכונות של עמידות מפני מים ונזקים נוספים. עם זאת, ייתכן והפרמטר של עמידות למים לא קריטי עבורכם – במקרה בו הרצפה עשויה שטיחים מקיר לקיר או שאתם עושים שימוש בסמרטוט לח בלבד.

  1. עיצוב

לאחר שבחרנו את החומר, המילוי, סוג הדלת והפונקציה שהיא ממלאת בחלל – הגיע הזמן לחלק הכיפי באמת: בחירת העיצוב המתאים לנו. את גוון הדלת חשוב להתאים לגוון הריצוף, לריהוט בחלל ולא פחות חשוב – לסגנון העיצוב הכללי בבית. אם למשל הבית שלכם מעוצב בסגנון מודרני, אזי בחירה של דלתות לבנות חלקות עם משקופים 'נקיים' וידיות ישרות תהיה בחירה נהדרת שתתכתב עם הסגנון הכללי. לעומת זאת, אם אתם חובבים את המראה הכפרי-וינטאג'י, דלתות במראה עץ כבד, עם פיתוחים מעוגלים יתאימו מאוד.

אם אתם מחפשים שירותי ניקיון לספות, קלינטק – ניקוי ספות זו אופציה מעולה.

אולי יעניין אותך גם